Big Data

Big Data is hot! De komende twee jaar verwacht 75% van de bedrijven te investeren in Big Data. Dat is niet vreemd, want de potentie van Big Data is enorm. Big Data is namelijk vooral gericht op het vinden van patronen en verbanden in grote hoeveelheden data. Dit geeft organisaties de mogelijkheid om vooruit te kijken en nauwkeurige voorspellingen te doen. Dat is meteen het grote verschil van deze zogenaamde Data Science met Business Intelligence (BI). BI draait het met name om terugkijken. De traditionele BI-toepassingen geven inzicht in “Deze productie hebben we gedraaid” of  “Deze capaciteitsbezetting hebben we gerealiseerd”. Terwijl Big Data organisaties in staat stelt om vooraf al inzicht te krijgen in bijvoorbeeld de bezettingsgraad en daar veel gerichter op te plannen. Organisaties zijn hierdoor in staat om hun prestaties en dienstverlening aan de klant sterk te verbeteren en kosten te besparen.

Ga het Big Data avontuur aan

Veel organisaties zien de voordelen van Big Data, maar vinden het lastig te bepalen waar te starten. Big Data is vaak nog onbekend terrein en de eerste stappen kenmerken zich dan ook als een avontuur. Organisaties weten niet precies waar ze staan en niet exact waar het gaat eindigen. Het gevoel is wel goed; er is meer waarde uit de data te halen. Uiteraard gaat u het avontuur alleen aan wanneer de kosten niet te hoog zijn. Daarom geldt ook hier het aloude adagium ‘Think Big, Act Small’.

Meer dan technologie alleen

Het perspectief van Big Data is breder dan technologie alleen. De beschikbaarheid van grote hoeveelheden data stelt organisaties voor meer uitdagingen dan ICT alleen. De kernvraag is hoe organisaties effectief omgaan met de verschillende databronnen. En de beschikbare data slim combineren, correleren en ontsluiten.

Axians uw gids in het Big Data avontuur

Organisaties zijn dus vaak overtuigd van de eindeloze mogelijkheden die Big Data kan bieden. Tegelijkertijd worden ze geconfronteerd met een explosie aan beschikbare data, wat nog wordt versterkt door een zeer sterke toename in het aanbod aan tools en methodieken om de data te verwerken. Organisaties hebben behoefte aan ‘guidance’, een partner die helpt de kansen te zien en zorgt dat op een efficiënte wijze toegevoegde waarde uit data wordt gehaald. Axians is zo’n partner, hoe wij dit doen?

ThinkBig 350BigData 350Productizing 350

 

Whitepaper Big Data

De potentie van Big Data slim benutten

In deze whitepaper Big Data laten we zien hoe organisaties de potentie van Big Data slim kunnen benutten. In deze whitepaper geven we antwoord op vragen:

  • Wat is Big Data?
  • Wat zijn de meest recente ontwikkelingen op het gebied van Big Data?
  • Hoe kunt u als organisatie vooruit kijken met Big Data?
  • Hoe gaat uw organisatie om met de grote hoeveelheid aan data?
  • Wat zijn de concrete stappen voor de effectieve inzet van Big Data binnen uw organisatie?

Whitepaper Big Data

Vraag whitepaper aan

Voordelen van Big Data

  • Personalized marketing, ken uw klant en pas uw boodschap hierop aan
  • Clickstream analyses, analyseer het klikgedrag op uw website om daarmee klanten
  • Producten en dienstverlening op maat op basis van nauwkeurige segmentatie
  • Predictive maintenance, optimaliseer uw onderhoudskosten
  • Reduceer kosten door processen te optimaliseren
  • Snellere en betere beslissingen op basis van betrouwbare en actuele informatie
  • Minimaliseer risico’s door trends op tijd te spotten

 

SelfService_Quality

Big Data software

Met de introductie van Big Data ontstond ook een explosie aan ‘nieuwe’ tools. Tools op het gebied van Data Science, het inrichten van Big Data architecturen, het ontsluiten van nieuwe bronnen en het ontwikkelen van bijbehorende applicaties. Naast de software van onze partners IBM en Microsoft maken wij ook gebruik van diverse open source software.  Wij adviseren u graag over het kiezen van de juiste tools en het toepassen hiervan.

Productize

Referentie: Sundio Group

Het succes van Sundio Group is sterk afhankelijk van de online ervaring van zijn klanten. Om meer vraaggestuurd te werken, moet het bedrijf websitebezoekers en klanten beter leren kennen. Beter inzicht in de context van hun beslisproces vergemakkelijkt segmentatie en helpt om ze automatisch een gepersonaliseerd aanbod te doen.

Lees meer

 

Sundio logo rij

Whitepaper Big DataDe potentie van Big Data slim benuttenVraag aan