Beleving door digitalisering

Als digitalisering ergens een enorme vlucht heeft genomen dan is dat wel in de media sector waarde enorme hoeveelheid content in hoge resoluties altijd beschikbaar moet zijn. Maar daarmee is er dan ook een grote afhankelijkheid ontstaan van bijvoorbeeld de onderliggende connectiviteit, datacenter en IT diensten. Deze diensten moeten volledig gericht zijn op beschikbaarheid en vooral snelheid, volledig gericht op ‘on demand’ en streaming diensten.

Ook in de sport beweegt er veel. Naast bovenstaande benodigde media voor radio en televisie is er bijvoorbeeld in stadions een enorme slag geslagen waar het gaat om digitale diensten; van online kaartverkoop tot game-analyse. Een stadion als al lang niet alleen maar een fysieke omgeving, de hoeveelheid schermen, sensoren en camera’s is enorm toegenomen om de fan beleving te maximaliseren maar ook het spel te analyseren en waar mogelijk te voorspellen. Daar ligt dan ook een groot vraagstuk, hoe gaat het stadion van doe toekomst eruit zien? Wat kan de media daar aan toevoegen? Hoe gaan we in de toekomst sport beleven? We zien steeds meer mogelijkheden met een second screen en met ‘ player-analytics’ die we steeds meer live kunnen volgens, soms op meerdere kanalen tegelijk.

Hoe helpt digitalisering bij de fan- en klantbeleving?
Ook de cultuur sector is aan het digitaliseren. Dat bewijst een mooi partnership met het Rijksmuseum waar bezoekers gebruik kunnen maken van een razendsnel wifi netwerk zonder dat deze in het gebouw ook maar ergens zichtbaar is voor de bezoekers. Tenslotte moet de aandacht er ook zijn voor de kust. Ook is het Rijksmuseum haar kunst aan het digitaliseren, hoge resolutie beelden zijn vrij te downloaden voor iedereen maar ondersteunen ook het restoratie proces van o.a. de Nachtwacht op dit moment.

Digitalisering geeft zowel de media, sport als cultuur sector mogelijkheden om richting nieuwe businessmodellen en diensten te bewegen waarbij de fan- en klantbeleving veelal voorop staat. Bij voorkeur real-time waar het gaat om het samenvoegen van informatie (zoals analytics) en beelden welke vanuit de gehele wereld gedistribueerd worden. Door innovatie met behulp van digitalisering ontstaan in deze sectoren nog veel nieuwe soorten diensten. Denk daarbij aan de inzet van virtual-reality, 3D en 4D, animaties en blended omgevingen waar je een wedstrijd ervaart alsof je zelf op het veld staat, naast de andere renners de tour fietst of onderdeel bent van de Nachtwacht.

De beleving in deze sector is steeds meer een reis geworden en begint al ruim voordat je een toegangsbewijs koopt. Video’s van een concert, Instagram berichten van een dancefeest en Facebook berichten de nieuwe world champion inspireren mensen om erbij te zijn!

Bij Axians zijn deze intelligente technologieën beschikbaar, zelfs in de vorm van een ‘as a Service’ dienstverlening. Wij blijven meegroeien met de veranderende behoeftes binnen jouw organisatie, zodat de IT-afdeling ruimte krijgt voor innovatie en weer kan doen wat er echt toe doet. Dat doen we door een intensieve samenwerking met onze opdrachtgevers en partners aan te gaan, want alleen dan leren we elkaar goed kennen.

Axians is een veelzijdig specialist in digitale transformatie en werkt graag voor ambitieuze opdrachtgevers die een ICT partner zoeken bij het digitaliseren van de organisatie!

Wij zijn met het volgende expertisegebied in het marktsegment Media, cultuur & sport actief

Axians is specialist in verschillende expertisegebieden om jouw organisatie te ondersteunen om samen het maximale uit de digitale transformatie te halen.

Referenties uit het marktsegment Media, cultuur & sport

Axians referenten binnen het marktsegment Media, cultuur & sport
Referenten

Een greep uit onze ambitieuze opdrachtgevers

Met veel plezier werken we samen met deze en andere ambitieuze klanten in de sector Media, cultuur & sport. We zijn er trots op ze met innovatieve ICT-oplossingen en diensten te ondersteunen bij een datagedreven digitale transformatie, waardoor zij hun klanten nog beter van dienst kunnen zijn en  slimmere beslissingen kunnen nemen.

Contact_met_klant

Hoe kunnen wij je helpen?

Heb je een project? Een vraag? Interesse in een van onze oplossingen of wil je een klacht met ons delen? Je kunt ons een bericht sturen via onderstaand contactformulier. We nemen zo snel mogelijk contact  op. Laat je gegevens achter zodat wij je verzoek goed kunnen adresseren en beantwoorden.