
Beterggz zorgt beter met Axians
Beterggz, gevestigd in Amsterdam, is pionier op het gebied van online behandelen van complexe psychiatrische aandoeningen. Beterggz en de ruim 50 behandelaren werken sinds 2024 met Zorg GGZ en wij gingen in gesprek over de ervaringen met Axians en het ECD Zorg GGZ.
‘Jullie ontzorgen ook daadwerkelijk’
We hechten eraan jullie te bedanken. Een slogan van jullie bedrijf is dat jullie de klant willen ‘ontzorgen’. We hebben recent aan den lijve ondervonden dat dit ook werkelijk gebeurd is.
Dat dat ‘ontzorgen’ ook een teamprestatie is, moge duidelijk worden aan het volgende.
- Als we support mailen of bellen krijgen we een vriendelijk persoon aan de lijn. Weet deze het niet precies, omdat ze nieuw zijn (denk ik aan de stem te horen), vragen ze het een collega en krijgen we altijd, vrij snel, ook antwoord;
- Geven we aan dat iets ook handig zou zijn voor ons aan het systeem, dan wordt daarvoor een ontwikkeling gepleegd, als er meer mensen/bedrijven die mening ook zijn toegedaan (natuurlijk niet alleen voor van den Bosch & Kroes);
- Komt er een regeling, zoals die van de zorgverzekeraar en de NZA over declareren, dan maken jullie een formulier, zowel voor de toestemming als ook de privacyverklaring, wat wij alleen maar hoeven uit te draaien en te laten tekenen;
- We hebben gemerkt dat bij de jaarverantwoording jeugd, een systeem is bedacht, factuurregels, waarmee we op zeer eenvoudige manier alle benodigde gegevens kunnen opvragen en invullen in de verantwoording. Iets waar we voorheen weekenden mee bezig waren en wat nooit klopte is nu in een ‘poep en een scheet’ sluitend geregeld.
Voor ons betekent dit echt ‘ontzorgen’ en ook practice as you preach!! Ontzorgen is niet alleen een slogan op jullie website maar jullie DOEN het ook daadwerkelijk.
Onze dank en complimenten aan de teams. Het geldt voor alle echalons, denken we. Van ontwikkeling, die we niet vaak zien of spreken, tot de helpdesk waarmee we vaker te maken hebben.
Nogmaals, heel veel DANK.
Drs. Elly Kroes – Praktijkhouder en psycholoog

‘Vraagbaak waar ik altijd kan aankloppen’
Ieke van der Hoeden, Psychotherapeut Amsterdam
De tijd is voor mij aangebroken om met pensioen te gaan. Heel graag wil ik van de gelegenheid gebruik maken om allen, en speciaal Marjan en Iris hartelijk te bedanken voor de jarenlange voortreffelijke ondersteuning sinds 2008! Tot de dag van vandaag waren en zijn jullie mijn vraagbaak waar ik altijd kan aankloppen. Jullie hebben er alles aan gedaan om het administratieve deel, de wisselingen in de bekostiging en andere verplichtingen door de jaren heen zo goed mogelijk te faciliteren. Dit heeft me enorm geholpen, dank hiervoor!
Axians speelt goed in op de markt. Wordt goed aangepast op wat nodig is, complimenten.
Dafna Zwarts
Zwarts & Hylkema, Amsterdam

‘Contact zeer fijn en laagdrempelig’
Jolijn Smit, Psychotherapeut. Utrecht
Ik vind het vooral fijn dat het contact met Axians heel laagdrempelig is. Ik krijg een duidelijke uitleg en ik word op een professionele maar ook zeer vriendelijke manier te woord gestaan. Daarnaast heb ik nog nooit een antwoord gekregen waar ik niet verder mee kon. Ook wanneer ik ontevreden ben is hier begrip voor en lucht het mij op dit te ventileren. Zorg GGZ is een gebruiksvriendelijk en overzichtelijk systeem wat vele mogelijkheden kent en welke ik aan iedereen zou aanraden.
De helpdesk van Axians is echt geweldig. Geeft echt vertrouwen dat het wordt opgelost
Mevr. Ruijter
Psychotherapeut, Amstredam

‘Onmeunig veul plezier van mien keuze’
Anna-Carina Ekelenkamp, Psychotherapeut. Almelo
Sinds mensenheugenis heb ik een verbintenis met Axians. In de begintijd van de DBC’s ontnam Axians mij de zorgen van de facturering, later van de (digitale) dossiervorming, en recent van de back-up mogelijkheden. Wanneer ik per mail of telefonisch een vraag stel, komt daar altijd een helpende actie uit voort. Onmeunig veul plezier van mien keuze om Axians als partner in de arm te nemen .Omdat ze mie zoveul mogelijk zorgen ontnemen!
Onlangs voor het eerst Zorg GGZ gebruikt voor videobellen. Zonder overdrijven is dit dus pre-cies waarom ik voor jullie EPD heb gekozen: ging vlekkeloos, zonder allerlei inlogdingen of accounts die mis kunnen gaan, maar gewoon een mail met link, 1x klikken, code overnemen: doet het. Niets meer en niets minder. Perfecte engineering, wat mij betreft
Steven de Jong
Psychologisch en filosofisch advies, Haren

‘Zeer prettig programma’
Marlies Rekkers, GZ-psycholoog. Amsterdam
Onze praktijk is tevreden over Axians! Het is een prettig programma om op een zo snel en duidelijk mogelijke manier administratieve zaken af te handelen. De service desk is vriendelijk en gemakkelijk te bereiken. Je kunt ze direct telefonisch spreken wanneer je ergens tegenaan loopt. Het programma helpt je ook om de gegevens grondig in te vullen, en geeft een melding als je iets verkeerd of onvoldoende hebt ingevuld: dit geeft een gerust gevoel.
Wij vinden het een geruststellend idee dat we de registratie en facturatie hebben ondergebracht bij Axians. De applicatie is stabiel en toegankelijk voor een normale gebruiker – op zich al bijzonder in de wondere wereld van de zorgautomatisering. We krijgen altijd het gevoel dat de mensen bij Axians aan de goede kant staan. Zij passen de boel technisch zo goed als het gaat aan bij de jongste grillen en decreten van de bureaucratie. Daarvoor zijn wij hun dankbaar. En komen wij er een keertje toch niet uit, dan bellen we de support, en krijgen – doorgaans zeer vlot – een rustige, bekwame en nuchtere persoon aan de lijn uit het noorden des lands. Een verademing bij wat ons op dit terrein zowat dagelijks teistert!
Anne Therese Geertjes
Psychiater, Apeldoorn

Vragen over Zorg GGZ?
Onze experts staan klaar voor je vragen! Vul onderstaand formulier in en wij nemen contact met je op.