Zorgorganisatie Careyn kiest voor Maestro Zorgkompas – het op Microsoft Fabric gebaseerde data- en AI-platform van Axians. Daarmee legt Careyn de basis voor datagedreven zorg met betrouwbare stuurinformatie en de verdere inzet van AI en domotica.

De bestaande datawarehouse-omgeving bij Careyn was door de jaren heen complex geworden en toe aan vernieuwing. Voor Careyn was dit aanleiding om een nieuwe, transparante en toekomstbestendige oplossing te implementeren. Dit moet leiden tot betere en betrouwbare inzichten, voorspellende analyses en efficiëntere processen.

De keuze valt op Axians vanwege de uitgebreide ervaring met Microsoft Fabric en het Maestro Zorgkompas. Dit laatste biedt Careyn een quick start om snelheid te maken met BI, AI, domotica en data governance. Onderdeel van deze oplossing is een uitgebreide zorgbibliotheek, met o.a. direct bruikbare Kimball sheets, datasets en Power BI zorgdashboards die volledig aangepast worden naar de organisatie specifieke wensen en eisen van Careyn.

“Maestro Zorgkompas biedt Careyn een vliegende start bij het ontwikkelen van een nieuw dataplatform, om snel en accuraat in te kunnen spelen op de veranderende informatiebehoefte vanuit de organisatie én om datagedreven te kunnen werken”, aldus Marten-Jan Boele – Zorgmanager bij Axians. “En met de gevulde zorgbibliotheek wordt er snel waarde geleverd met een zichtbaar effect op de werkvloer: de juiste informatie, voor de juiste (zorg)medewerker, op een gebruiksvriendelijke wijze gepresenteerd.”

Maestro Zorgkompas biedt Careyn een vliegende start bij het ontwikkelen van een nieuw dataplatform, om snel en accuraat in te kunnen spelen op de veranderende informatiebehoefte vanuit de organisatie én om datagedreven te kunnen werken

Marten-Jan Boele

Zorgmanager

De samenwerking start met het ontsluiten van data uit bronsystemen zoals Nedap ONS, Visma, Exact en YSIS. Ook zal er een start gemaakt worden met implementatie van Microsoft Purview. In de volgende fasen wordt toegewerkt naar de inzet van AI en het ontsluiten van domotica. Uiteindelijk moet dit leiden tot betere inzichten, voorspellende analyses en meer tijd voor zorg.

Met het Maestro Zorgkompas kan Careyn toewerken naar een organisatie waar data écht bijdraagt aan betere zorg en werkplezier. Betrouwbare cijfers maken betere besluitvorming mogelijk, AI kan helpen om zorggerelateerde vragen eerder te voorspellen, en slimme technologie zorgt ervoor dat medewerkers meer tijd overhouden voor waar het echt om gaat: de cliënt.

Voor meer informatie, neem contact op met Marten-Jan Boele via marten-jan.boele@axians.com of +31 6 27117324