Forecasting en voorraadoptimalisatie bij Vomar Voordeelmarkt

De uitdagingen van Vomar Voordeelmarkt met betrekking tot voorraadoptimalisatie lag in het terugdringen van nee-verkoop, het beheersbaar maken van de derving en het terugdringen van de restanten. Axians heeft Vomar geholpen om betere voorspellingen te doen, ook bij aanbiedingen en feestdagen, en het genereren van goede besteladviezen. Zo kan Vomar altijd de beste kwaliteit en de snelste service leveren aan haar klanten!

Poiesz heeft nu meer tijd voor de klant

Samen met supermarktketen Poiesz heeft Axians in 2022  alle filialen succesvol gemigreerd naar de replenishment applicatie repleniQ. Poiesz merkt dat ze hun klanten dankzij een betere voorraadoptimalisatie een nog hogere servicegraad kunnen bieden. “De optimalisatie van de voorraden en het winkelbeeld is door repleniQ substantieel verbeterd. Hierdoor kunnen we onze klanten nog beter bedienen”, aldus Aletta Bannink, Financieel Directeur bij Poiesz.

Winkelprocessen beter gestroomlijnd

“Elke dag is een kans om het nóg beter te kunnen doen”, zo luidt de ambitie van Poiesz. Om deze ambitie te realiseren, ontstond de behoefte om systemen en applicaties te moderniseren en toekomstbestendig te maken. In samenwerking met Axians is daarom repleniQ ontwikkeld. Het doel? Minder derving en nee-verkoop door geavanceerd voorraadbeheer, beter anticiperen op de toekomst door nauwkeurige forecasting en het realiseren van tijdbesparing door een volledig geautomatiseerd replenishment proces.

De voordelen voor Poiesz

Poiesz ziet nu al de voordelen van repleniQ. Victor de Jager, Operational Controller bij Poiesz: “We hebben nu een veel beter winkelbeeld. Daarnaast is onze out-of-stock en derving aanzienlijk verminderd. Door de kwalitatieve inzichten die repleniQ ons biedt zijn we beter in staat om op deze componenten te sturen.” Ook de medewerkers in de filialen van Poiesz zijn positief. “Door de gebruiksvriendelijkheid en intuïtieve user interface van repleniQ konden medewerkers op de winkelvloer na korte uitleg direct aan de slag. De werkzaamheden op de winkelvloer worden sneller en nauwkeuriger uitgevoerd. Ook het gros van de ruim 3 miljoen besteladviezen dat wekelijks wordt gegenereerd, wordt volledig automatisch verwerkt. Dit bespaart ons veel tijd. Tijd die we nu aan de klant kunnen besteden”, aldus De Jager.

Poiesz live met repleniQ

Wil je weten wat we voor jou kunnen betekenen?

 

Wat je supply chain vraagstuk ook is, we helpen je graag. Stel hieronder je vraag zodat we je in contact kunnen brengen met de juiste specialist!