Samenwerken én telefonische bereikbaarheid optimaal ingeregeld

De manier waarop we met elkaar communiceren is de afgelopen periode compleet veranderd. Jouw organisatie maakt gebruik van Microsoft Office365 en om deze reden is het logisch, dat je voor samenwerken en vergaderen op afstand gebruik maakt van Microsoft Teams. Maar je wilt in dit geval ook dat jouw medewerkers alle functionaliteiten van Teams benutten, zoals je externe bereikbaarheid en spraakoproepen die binnenkomen op één centraal groepsnummer. Hoe geef je invulling aan de speciale toepassingen die niet standaard onderdeel uitmaken van Teams? Zoals een intercom bij de slagboom, voordeur of aan een klant contactcenter…

Wij bieden jou een telefonieoplossing, die als basis gebruik maakt van Microsoft Teams Phone System én het vult de speciale toepassingen in op basis van een geïntegreerde applicatie. Hierdoor wordt telefonie een volledig onderdeel van Microsoft Teams, ongeacht welk type apparaat je gebruikt. Het voordeel: wij helpen je niet alleen om traditionele telefonie te migreren naar jouw moderne Microsoft werkplek, maar ook je volledige digitale werkplek. Inclusief het beheer daarvan waar Teams onderdeel van uitmaakt. Hierdoor ontstaat er één single point of contact voor al jouw vragen rondom deze moderne werkplek.

Dit zijn de uitdagingen waar jouw organisatie tegen aan loopt

Borgen van de bereikbaarheid

De bereikbaarheid van jouw organisatie borgen we door bestaande telefoniefunctionaliteiten aan te bieden binnen Microsoft Teams, inclusief je externe bereikbaarheid. Denk hierbij aan de manager assistent, bedienposten en je contactcenter. Met onze Microsoft beheerdiensten nemen we de volledige verantwoordelijkheid van je technisch beheer uit handen. Dit geeft je IT-afdeling de ruimte om te vernieuwen, waardoor er meerwaarde gecreëerd wordt binnen jouw organisatie.

Toegevoegde waarde en bewustwording

Wij maken jouw medewerkers bewust van wat een nieuwe communicatieomgeving te bieden heeft. Hierbij brengen wij de meerwaarde van een nieuwe manier van communiceren in beeld én wat de kracht van locatie-onafhankelijk samenwerken inhoudt.

Deskundig advies

Omdat wij ons al tientallen jaren bezighouden met traditionele telefonie en de IT-business door en door kennen, weten wij wat er op je pad komt. Wij zijn instaat om proactief met je mee te denken, waardoor we maatwerk leveren. Het veranderproces passen we precies aan op jouw organisatie en waar je in de toekomst naartoe wilt.

Onvoorwaardelijke adoptie

Bij elke verandering ontstaat weerstand. Hoe zorg je ervoor dat jouw medewerkers, die moeite hebben met verandering, toch meegaan met je innovatieve oplossing? Wij hebben veel ervaring met adoptie en weten al snel en precies wáárom er weerstand ontstaat. Om deze reden maken wij gebruik van early adopters, campagne materiaal, zoals e-mail templates in jouw organisatieformat, tot banners in de gang en PowerPoint presentaties die op tv schermen de verandering van ‘oud’ naar ‘nieuw’ aankondigt. Dit alles om de adoptie maximaal te laten slagen.

Provider onafhankelijk

Wij kijken op een objectieve manier naar providers en selecteren degene die het beste past bij jouw organisatie. Wil je op een later moment toch overstappen op een andere provider? Dan is dit natuurlijk mogelijk! De migratiestrategie wordt bepaald op basis van het adoptievermogen van je medewerkers: ‘adoptie van een nieuwe communicatieomgeving zien we als een reis, niet als een bestemming.’

Axians sfeerbeeld, Vrouw zit achter een laptop met achter haar collega's

Samen met Axians vul je de ontbrekende functionaliteiten van Microsoft Teams in

Axians heeft tientallen jaren ervaring met traditionele telefonie en klant contactcenters, en heeft de volledige ontwikkeling vanaf Microsoft Lync via Skype for Business naar Teams meegemaakt.

Hierdoor leveren wij ontbrekende toepassingen op Microsoft365 oplossingen, zoals:

  • Receptiebedienposten
  • Klant contactcenters
  • Randapparatuur, zoals headsets en speakerphones
  • Videosystemen
  • Digiboards
  • Manager secretaresse schakelingen

Tenslotte zijn wij één van de eerste Microsoft-partners die de adoptie voor een nieuwe manier van werken begeleiden bij eindgebruikers. Aan de hand van onze methodiek UNITE zijn wij instaat om een oplossing voor jouw organisatie op te stellen, gericht op een succesvolle adoptie. Dit alles om de doelstellingen en wensen binnen jouw organisatie en medewerkers waar te maken.

Axians sfeerbeeld, man is thuis aan het werk en aan het bellen

Wat levert een UC&C Microsoft Teams integratie jouw organisatie op?

  • We zetten de juiste tools en integraties in op de plek waar deze nodig zijn. We werken vanuit de functionele behoeften en niet vanuit de techniek in het tempo dat bij jouw organisatie past.
  • Onze jarenlange ervaring op het gebied van traditionele telefonie, klant contactcenters en de voorlopers van Teams, zoals Lync en Skype for Business geven jou de best mogelijke integratieoplossingen met gegarandeerd een succesvolle adoptie.
  • Met UNITE bieden wij je een methodiek, waarmee toepassingen voor samenwerken en klantcontact optimaal worden ingezet en geadopteerd.
  • Axians heeft jarenlange ervaring met hybride oplossingen van Microsoft Teams, gekoppeld aan een traditionele telefonieomgeving.
  • Wij kijken op een objectieve manier naar providers en helpen bij het selecteren van degene die het beste bij jouw organisatie past. Wil je op een later moment toch overstappen op een andere provider? Dan zit je natuurlijk nergens aan vast. Hierdoor ben je provider onafhankelijk en kies je bij wie jij bepaalde expertises wilt neerleggen.
Axians sfeerbeeld, collega's aan het samenwerken achter computer

Waarom jij kiest voor Axians?

  • 24/7/365: de beheerdienstverlening op Microsoft Teams en integratieoplossingen wordt continu bewaakt vanuit onze service organisatie in Nederland, waar wij ISO 27001 en ISO 20000 gecertificeerd zijn.
  • Veel ervaring: wij hebben inmiddels al meer dan 20 jaar ervaring met zowel traditionele als IP gebaseerde telefonie omgevingen. Zowel on-premises als in de cloud.
  • Adoptie: veel ervaring met adoptie van nieuwe oplossingen en andere manieren van werken, waarmee we jouw gebruikers motiveren om mee te gaan in de verandering.
  • Hoogste certificeringen: wij hebben dan ook de hoogste certificeringen van zowel Avaya (Platinum Partner), Cisco (Gold Partner), AudioCodes (Gold Partner) als Microsoft (meerdere Gold Competenties) en een strategisch partnership met VodafoneZiggo.
  • Service Integratie met provider: wij maken gebruik van gevalideerde koppelingen voor de aansluiting op het wereldwijd gebruikte telefonienetwerk: ‘Public Switched Telephone Network (PSTN).’ Denk daarbij aan de meest grote telecombedrijven, zoals Tele2, Colt, Vodafone en KPN.
  • Persoonlijk aanspreekpunt: jouw organisatie heeft bij ons een persoonlijk aanspreekpunt die gespecialiseerd is in service management en business management.
  • Vertrouwd: inmiddels vertrouwen er dagelijks ruim 150.000 gebruikers op onze beheerde Unified Collaboration en Customer Contact diensten.
  • Top drie: in de markt staat de managed Unified Communications dienstverlening van ons bekent als volwassen en hoogwaardig. Wij scoren binnen het Giarte Outsourcingsperformance onderzoek in de top drie van dienstverleners voor Unified Communications as a Service.
  • Service integrator: wij hebben de dienstverlening van een service provider met de kennis en expertise van een system integrator.

Hoe kunnen wij je helpen?

Zelf aan de slag met Microsoft Teams? Onze experts staan voor je klaar om jouw samenwerking en klantcontact naar een hoger niveau te tillen! Vul onderstaand formulier in en wij bekijken vrijblijvend samen met jou de mogelijkheden voor je organisatie.