Succesvolle adoptie van de communicatieomgeving maakt het verschil

De manier waarop we met elkaar communiceren is de afgelopen jaren compleet veranderd. Jij als organisatie zoekt naar technische oplossingen om je klantcontact en samenwerking in goede banen te leiden. Binnen jouw organisatie worden nieuwe systemen en applicaties van de technische oplossing geïmplementeerd, maar de functionaliteiten daarvan worden in de praktijk nauwelijks gebruikt door je medewerkers. Hoe zorg je ervoor dat je medewerkers de laatste functionaliteiten voor je klantcontact en samenwerking daadwerkelijk gaan gebruiken? Bieden oplossingen als Unified Communication het antwoord?

Met UNITE begeleiden wij je organisatie en medewerkers in drie fasen richting een succesvolle overstap naar een nieuwe communicatieomgeving!

  • Expertise op het gebied van Unified Communications en klantcontact: toepassingen voor samenwerken en klantcontact worden optimaal ingezet en geadopteerd.
  • Bewezen proces:  een succesvolle aanpak die zich bij vele klanten heeft bewezen, zoals onder andere Swinkels Family Brewers, MN Services en ABB.
  • Fabrikant onafhankelijk: met UNITE passen we onafhankelijk het merk van de fabrikant toe: Microsoft, Cisco en Avaya, maar andere fabrikanten zijn geen enkel probleem.
  • Adoptie op eigen tempo: laat elke gebruiker in zijn eigen tempo adopteren. We meten de adoptie daarom voortdurend op mogelijke achterblijvers.
  • Realiseren van meerwaarde: doordat we de juiste tools en integraties inzetten op de plek waar deze nodig zijn. We werken vanuit de functionele behoeften en niet vanuit de techniek.

UNITE is gebaseerd op de ambities van jouw organisatie

Bij het kiezen van een technologie is het belangrijk om met diverse factoren rekening te houden. Denk daarbij aan je bedrijfscultuur en de wensen binnen je organisatie. Je medewerkers willen meedenken en begrijpen waarom een nieuwe technologie nodig is. Bovendien is het leren werken met de oplossing belangrijk. Zorg er dus voor dat medewerkers niet alleen over de laatste samenwerk- en klantcontact functionaliteiten beschikken maar deze ook daadwerkelijk gebruiken. Bekijk hoe dit  precies werkt in onderstaande video!

Axians afbeeelding UNITE fases

In drie fases naar een nieuwe manier van samenwerken

Adoptie is de sleutel voor het borgen van je bereikbaarheid. Onze UNITE methodiek bestaat uit een drietal fases: ‘envision, onboard en drive value’.

  • In de eerste fase envision bespreken we je visie en formeren we samen jouw beleid. Hierbij kijken we  niet naar de techniek, maar vragen we aan jouw medewerkers wat zij nodig hebben om goed te communiceren. We demonstreren de mogelijkheden en analyseren de gebruikerservaring van je medewerkers.
  • Vervolgens maken we in de tweede fase ‘onboard’ een roadmap die meegroeit met je organisatie, aansluit bij je gebruikersprofielen en rekening houdt met veranderingen in de markt. Samen met je IT-afdeling maken we een ontwerp en onderzoeken we geschikte technologieën. We organiseren een ‘proof of concept’, waarna we een geschikte omgeving gaan bouwen.
  • In de derde fase ‘drive value’, helpen we met de adoptie, versterken we de samenwerking hierin en borgen we de bereikbaarheid van je organisatie. Wij ondersteunen, monitoren en rapporteren over de communicatieoplossing. Dankzij de betrokkenheid van je medewerkers in ons gehele methodiek, weten zij precies waarmee ze gaan werken.

Dit zijn de uitdagingen waar jouw organisatie tegenaan loopt

Flexibele samenwerking

Je hoeft met je organisatie niet in één keer naar een nieuwe communicatieomgeving te migreren. Al jouw medewerkers zijn volgens onze methodiek uniek. ‘Early adopters’ pakken het nieuwe model snel op, terwijl andere medewerkers aan de hand meegenomen moeten worden. Daarom bepalen wij samen met je medewerkers en de organisatie de best passende migratiestrategie.

Onvoorwaardelijke adoptie

Bij elke verandering ontstaat weerstand, maar hoe zorg je ervoor dat je de medewerkers die moeite met verandering hebben toch meekrijgt in je innovatie? We hebben veel ervaring met adoptie en weten al snel precies waarom er weerstand kan zijn. We maken daarom gebruik van Early adopters, campagne materiaal zoals e-mail templates in het format van je organisatie, banners in de gang en PowerPoint presentaties die op tv schermen de verandering van ‘oud’ naar nieuw aankondigt. Dit alles om de adoptie maximaal te laten slagen.

Duurzaam samenwerken

Naast de implementatie en migratie, zorgen wij ervoor dat de adoptie optimaal verloopt. Samen met jouw early adopters die de rest van je organisatie enthousiasmeert, stellen we een plan van aanpak op om de verdere adoptie te stimuleren. Daarnaast introduceren we, door middel van periodieke workshops, nieuwe functionaliteiten aan je medewerkers zodat je organisatie blijft innoveren. Het zijn immers de medewerkers die het succes bepalen, hun succes is ons succes.

Toegevoegde waarde en bewustwording

Wij maken je medewerkers bewust van hetgeen een nieuwe communicatieomgeving te bieden heeft. Hierbij laten we zien wat de toegevoegde waarde is van een nieuwe communicatieomgeving én wat de kracht van locatie-onafhankelijk samenwerken inhoudt.

Borgen van de bereikbaarheid

De bereikbaarheid van je organisatie borgen we door bestaande telefoniefunctionaliteiten aan te bieden binnen jouw nieuwe communicatieomgeving. Zoals de manager assistent, bedienposten en je contact center. Ook borgen wij de individuele bereikbaarheid van je medewerkers door bereikbaarheidsprofielen in te richten met ons Self Service Portal. Wij nemen hierbij de volledige verantwoordelijkheid van je technisch beheer uit handen. Dit geeft je IT-afdeling de ruimte om te vernieuwen, waardoor er meerwaarde gecreëerd wordt binnen je organisatie.

Deskundig advies

Omdat wij de IT-business door en door kennen, weten wij wat er op je pad komt. Wij zijn instaat om proactief met je mee te denken, waardoor we maatwerk leveren. Het veranderproces passen we precies aan op jouw organisatie en waar je in de toekomst naartoe wilt.

Provider onafhankelijk

Wij kijken op een objectieve manier naar providers en selecteren degene die het beste bij jouw organisatie past. Wil je op een later moment toch overstappen op een andere provider, dan is dat natuurlijk mogelijk. De migratiestrategie wordt bepaald op basis van het adoptievermogen van je medewerkers: ‘adoptie van een nieuwe communicatieomgeving zien we als een reis, niet als een bestemming’.

Axians sfeerbeeld, man is thuis aan het werk en aan het bellen

Wat levert UNITE jouw organisatie op?

  • Expertise op het gebied van Unified Communications (UC) en klantcontact: met UNITE bieden wij jou een methodiek, waarmee toepassingen voor samenwerken en klantcontact optimaal worden ingezet en geadopteerd.
  • Bewezen proces: UNITE is een succesvolle aanpak die zich bij vele klanten heeft bewezen, zoals onder andere Swinkels Family Brewers, MN Services en ABB.
  • Fabrikant onafhankelijk: met UNITE passen we onafhankelijk het merk van de fabrikant toe. Standaard bieden we UNITE voor de drie fabrikanten Microsoft, Cisco en Avaya, maar andere fabrikanten zijn geen enkel probleem.
  • Adoptie op eigen tempo: niet elke medewerker zal een nieuwe werkwijze of innovatie snel adopteren. UNITE laat elke gebruiker in zijn eigen tempo adopteren. We meten de adoptie daarom voortdurend op mogelijke achterblijvers.
  • Realiseren van meerwaarde: UNITE zorgt voor meerwaarde, doordat we de juiste tools en integraties inzetten op de plek waar deze nodig zijn. We werken vanuit de functionele behoeften en niet vanuit de techniek.

 

Axians sfeerbeeld, man is digitaal aan het bellen

Welke oplossing pas het beste bij je organisatie?

In samenwerking met onder andere de drie toonaangevende productfabrikanten uit het Gartner Leader kwadrant, namelijk Microsoft, Cisco en Avaya, is UNITE ontwikkeld. Doordat wij de hoogst mogelijke certificeringen op deze fabrikanten hebben,  is je organisatie verzekerd van een partner met de beste kennis.

Op basis van de functionele behoefte en het adoptieve vermogen van je medewerkers, identificeren we welke applicaties we moeten koppelen.  Voorbeelden van veelvoorkomende integraties zijn:

  • Hybride: het koppelen van je (cloud-based) platform voor samenwerken met je huidige communicatieomgeving (zoals Avaya of Cisco).
  • Contact Center: integraties en toevoegingen van (cloud) contactcenter oplossingen.
  • CRM: integraties met CRM systemen.
  • Self Service Portals: direct volledig geautomatiseerd doorvoeren van wijzigingen in de communicatieomgeving.

Onze succesverhalen

Met UNITE begeleiden wij je organisatie en medewerkers in drie fasen richting een succesvolle overstap naar een nieuwe communicatieomgeving. In onderstaande klantverhalen lees je de ervaringen van de gebruikers en welke resultaten zij hierdoor behalen. Laat je inspireren en leer hoe UNITE jouw organisatie kan helpen! Voorbeelden van aansprekende klanten zijn Swinkels Family Brewers, MN Services en ABB.

UNITE bieden wij op twee manieren aan

  • Axians Collaboration Experience (ACE)

    ACE helpt om de optimale samenwerking in je gehele organisatie te borgen door alle communicatiemiddelen in één oplossing samen te brengen. Hierdoor behoudt je de regie over de bereikbaarheid binnen je gehele organisatie.
    Ontdek ACE
  • OMNIA

    OMNIA staat voor optimale klantbeleving en bereikbaarheid in je organisatie vanuit één clouddienst. Samen brengen wij de behoefte van je organisatie en de toegevoegde waarde voor jouw klanten in kaart.
    Ontdek OMNIA
Axians sfeerbeeld, collega's aan het samenwerken achter computer

Waarom jij kiest voor Axians

  • 24/7/365: De UNITE dienstverlening wordt continu bewaakt vanuit onze service organisatie in Nederland, waar wij ISO 27001 en ISO 20000 gecertificeerd zijn. Daarnaast creëren we ruimte voor IT om dichter bij de business te staan, om te focussen en te innoveren.
  • Veel ervaring met adoptie van nieuwe oplossingen en andere manieren van werken waarmee we gebruikers motiveren om mee te gaan in de verandering.
  • Service Integratie met operator: wij maken gebruik van gevalideerde koppelingen voor de aansluiting op het wereldwijd gebruikte telefonienetwerk: ‘Public Switched Telephone Network (PSTN)’. Denk daarbij aan de meest grote telecombedrijven, zoals Tele2, Colt, Vodafone en KPN.
  • Persoonlijk aanspreekpunt: jouw organisatie heeft bij ons een persoonlijk aanspreekpunt die gespecialiseerd is in service management en business management.
  • Vertrouwd: inmiddels vertrouwen er dagelijks ruim 150.000 gebruikers op onze beheerde Unified Collaboration en Customer Contact diensten.
  • Top drie: wij scoren binnen het Giarte Outsourcingsperformance onderzoek in de top drie van dienstverleners voor Unified Communications as a Service.
  • Service integrator: wij hebben de dienstverlening van een service provider met de kennis en expertise van een system integrator.

 

Aan de slag met de UNITE?

Onze experts staan voor je klaar om jouw samenwerking en klantcontact naar een hoger niveau te tillen! Vul onderstaand formulier in en wij bekijken vrijblijvend samen met jou de mogelijkheden voor je organisatie.