Communicatie is key

Communicatie is key voor financiële instellingen. Natuurlijk in missiekritische processen zoals dealing & trading, maar ook als het gaat om het optimaal ondersteunen van de customer journey. Daarin maken de arbitrage-, voice recording- en andere communicatie-oplossingen van Axians het verschil. Want of het nu gaat om een gegarandeerde verbinding met een mobiele telefoon vanaf iedere locatie in het pand, om voldoen aan compliancy-eisen of om het eenvoudig prioriteren van inkomende gesprekken (arbitrage), Axians levert de benodigde technologie.

Innovatieve oplossingen voor praktische problemen
Axians is marktleider in Nederland en België op het gebied van missiekritische systemen voor banken en verzekeraars. Als kennispartner realiseren we nieuwe oplossingen voor financiële dienstverleners en integreren verschillende bouwstenen op het gebied van communicatie, zoals IT en telefonie. Wij combineren de strenge compliance-eisen vanuit wet- en regelgeving, zoals MiFID II, met de wensen en ambities van market traders en bedenken innovatieve oplossingen voor praktische problemen.

Dealing & Trading
Dealing & trading is een 24-uurs business geworden. Hoewel de handel meer en meer via beeldschermen plaatsvindt, speelt ook de telefoon nog altijd een cruciale rol in de processen.  Axians integreert deze beide werelden en levert het hart van deze systemen. Bij de inrichting ervan houden we rekening met de ergonomie: hoe fijner de werkplek van dealers is en hoe beter de ondersteuning is die zij krijgen van technologie, hoe beter zij zich kunnen focussen op hun eigenlijke taak.  In dealing rooms is beschikbaarheid en compliance een belangrijke eis als het gaat om arbitrage- en voice recording-systemen.

Daarom verzorgt Axians niet alleen de implementatie van deze systemen, maar nemen wij ook het onderhoud en beheer op ons. Dan weet jij zeker dat je niet alleen vandaag, maar ook morgen en overmorgen compliant bent aan de wet- en regelgeving in alle landen waar je actief bent. Bekijk ook deze pagina.

Customer Experience
Waar voice recording voor banken en beleggingsmaatschappijen essentieel is om te voldoen aan wet- en regelgeving, zien verzekeraars vooral de marketingkant hiervan in. Als ze gesprekken via de telefoon en via Teams kunnen vastleggen, omzetten naar tekst en integreren met de communicatie via andere kanalen, zoals e-mail, chat en social media, dan krijgen ze nog beter inzicht in de customer journey. Inzicht waarmee ze de customer experience kunnen verbeteren en nog gerichter kunnen inspelen op klantwensen.

Indoor Coverage
Medewerkers gebruiken vandaag de dag steeds meer communicatiemiddelen: vaste telefonie, mobiele telefonie, Teams-gesprekken op de smartphone en portofonie. Het zal hen een zorg zijn via welk netwerk die communicatie verloopt. Ze willen gewoon dat de verbinding altijd in stand blijft, ook als ze in de lift stappen of de parkeergarage in lopen. Wil jij je verder niet hoeven te verdiepen in de complexe technologie achter deze eenvoudige wens? Dan ben je bij Axians aan het juiste adres. Lees meer over Indoor coverage.

Onze oplossingen

  • Cloud & Teams

    Axians legt alle data en voice communicatie vast op een manier die bij jouw organisatie past in één systeem. Of het nou gaat om opslag on premise of volledig in de Cloud: onze experts zorgen voor de juiste implementatie. Hierdoor blijft jouw organisatie in controle over het compliance-proces en lever je de beste resultaten.
    Lees meer
  • Meldkameroplossingen

    In een meldkamer is betrouwbare communicatie met het publiek en met de medewerkers op straat van levensbelang. Axians kan één platform bieden voor alle complexe taken rondom de meldkamer
    Lees meer
blog telecom
Blog

Uitdaging voor banken: mobieler werken én compliant blijven

Vaak zijn mobieler werken of focus op de customer journey  van klanten belangrijke aanleidingen. Maar ondertussen moet ook de compliance gewaarborgd blijven. Hier krijgen we bij Axians de laatste tijd veel vragen over.  Hoe vind je dan de beste oplossing?

Neem contact met ons op: