Personeel vormt de ruggengraat van iedere organisatie. Aan het personeelsbeleid worden dan ook steeds hogere eisen gesteld. ‘Meer doen met minder’, efficiënter, goedkoper, maar toch nog steeds even professioneel: personeel is immers van onschatbare waarde. Uiteraard vereist zo’n beleid doelmatige en professionele hulpmiddelen. Ons personeel registratie- en informatiesysteem HRM Hub is speciaal ontwikkeld om jouw personeelsbeleid vorm te geven.

HRM Hub is een veelzijdig systeem dat dient als primair gereedschap voor HRM-medewerkers, biedt grafische kernindicatoren voor de directie, geeft afdelingsmanagers inzicht in hun teams, ondersteunt specifieke rollen zoals facilitair managers of verzuimcoördinatoren, en fungeert als selfservice portaal voor medewerkers. Het systeem bedient effectief alle betrokken belanghebbenden binnen een organisatie voor hun HRM-behoeften.

Waarom HRM Hub?

Efficiënte HRM-software

HRM Hub is niet alleen voor het registreren van gegevens, maar ook voor loopbaanbegeleiding, werving en selectie, verzuim, planning en budgettering. Het invoeren en wijzigen van gegevens gebeurt efficiënt, inclusief selfservice opties en smartphone-apps, om tijd te besparen. De software ondersteunt en bewaakt het complete proces van deze onderwerpen, verbetert de kwaliteit van de HR-processen en vermindert de benodigde tijdsinspanning.

Gebruiksvriendelijk HRM-systeem

HRM Hub is een gebruiksvriendelijk systeem met overzichtelijke, goed opgebouwde schermen, heldere omschrijvingen en eenvoudige functies. Het versnelt dagelijkse activiteiten zoals het maken van rapportages en automatiseert tijdrovende taken, zoals het aanleveren van gegevens voor salarisverwerking.

Veelzijdige HRM-oplossing

HRM Hub van Axians kan als een Software-as-a-Service (SaaS) applicatie functioneren, waarbij de software op onze servers draait en enkel een browser en internetverbinding nodig zijn voor gebruik. Indien gewenst, is installatie op eigen servers ook mogelijk. HRM Hub ondersteunt veel apparaten (devices) zoals laptops, smartphones en tablets.

HRM Hub is een personeelsinformatiesysteem dat de taken en processen van de personeelsafdeling ondersteunt en vereenvoudigt.

Niko Brouwer

Directeur Business Applications bij Axians

De functionaliteiten van HRM Hub

  • Registratie

    In de HRM Hub kun je alle personeelsgegevens vastleggen zoals naam, adres, woonplaats vastleggen. Maar er is ook gedacht aan ruimte voor de registratie van zaken als verzuim, verlofrechten, opleidingen en alle mogelijke secundaire arbeidsvoorwaarden (reiskostenvergoeding, pensioenregeling, bonus, etc.).

  • Personeelsbeheer

    HRM Hub biedt functionaliteiten voor loopbaanplanning, talentmanagement, functioneringsevaluaties, planning en budgettering, en vacatures. Het stelt gebruikers in staat om documenten zoals contracten, identificatiebewijzen, certificaten en diploma’s te uploaden, waarmee het een compleet digitaal personeelsdossier creëert. In de HRM Hub zijn de data veilig opgeslagen en AVG-proof.

  • HRM Hub Cockpit voor managers

    De HRM Hub Cockpit biedt managers een overzicht van cruciale organisatiegegevens, wat tijd bespaart door het overbodig maken van het verspreiden van rapportages. Deze tool past zich aan aan de unieke eisen van de organisatie en gebruikt peildatumtechnologie voor duidelijke inzichten in Key Performance Indicators, zoals FTE’s per afdeling, leeftijdsverdeling, actueel verzuimpercentage en de man-vrouwverhouding binnen de organisatie.

  • Dossierbeheer

    In een medewerkersdossier van het systeem kunnen verschillende acties worden uitgevoerd. Automatisch brieven genereren met werknemersgegevens in sjablonen van Microsoft 365 is mogelijk, evenals het maken van adresetiketten. Het systeem ondersteunt ook het melden van verzuim en herstel van medewerkers, het uitvoeren van poortwachter acties en het automatisch invullen van UWV-formulieren. HRM-medewerkers kunnen alle belangrijke werknemersgegevens in één oogopslag zien op één scherm.

  • Vaste en Flex rapportages

    In een medewerkersdossier van HRM Hub zijn twee rapportages beschikbaar: Vaste en Flex. Vaste rapportages omvatten standaardopties zoals verjaardags- , mutatie- en verzuimoverzichten. Flex rapportages richten zich op specifieke personeelsinformatie, zoals afdelingsspecifieke genderverhoudingen, en bieden waardevolle managementinzichten. Gebruikers kunnen deze gegevens exporteren naar Microsoft 365.

  • Employee Selfservice 

    HRM Hub biedt medewerkers uitgebreide mogelijkheden via Employee Selfservice. Dit systeem automatiseert het gehele proces van verlofaanvragen en -registratie, waardoor werknemers gemakkelijk en op een gebruiksvriendelijke manier digitaal verlof kunnen aanvragen. Dit vermindert administratieve lasten en verbetert de efficiëntie binnen de organisatie.

Integraties

HRM Hub biedt diverse integratiemogelijkheden. Het systeem kan geïntegreerd of gekoppeld worden met verschillende systemen binnen een organisatie die informatie vanuit HRM Hub nodig hebben of die aan de software-informatie willen aanbieden.

Microsoft 365, Neo Office en Open Office

Standaard werkt HRM Hub volledig geïntegreerd met Microsoft 365, Open Office en/of NeoOffice. Brieven kunnen worden gevoed met alle in de HRM Hub aanwezige gegevens en worden vervolgens automatisch samengevoegd. Daarnaast kan voor elk Flex rapport als uitvoerbestemming Excel worden gekozen, waarna het rapport  automatisch wordt geopend.

Webservices

Met de module Webservices is het voor andere applicaties mogelijk om real-time gegevens op te vragen uit de HRM Hub, de gegevens in de andere applicatie te muteren en deze real-time terug te verwerken in het systeem. Allemaal gereguleerd door HRM Hub autorisaties en de mutaties gevalideerd tegen invoercontroles.

Gegevens exporteren en importeren

Met de HRM Hub Flex rapportagefunctie kunnen gebruikers zelf exportbestanden in formaten zoals CSV of XML samenstellen, inclusief het kiezen van te exporteren gegevens en het invoeren van XML-tag namen. Daarnaast zijn er standaardfuncties om complete tabellen in één keer te exporteren. HRM Hub biedt tevens functies voor het importeren van gegevens, zoals het inlezen van CSV-bestanden.

Module Documentbeheersysteem

In HRM Hub kunnen standaard documenten zoals gescande certificaten, diploma’s, notities en brieven worden geüpload, wat resulteert in een compleet elektronisch personeelsdossier. Bij gebruik van een documentbeheersysteem naast HRM Hub, is directe verwijzing naar een persoon in dat systeem mogelijk.

Module Arbo-koppelingen

De module Arbo-koppelingen maakt standaard koppelingen met diverse Arbodiensten mogelijk. Elke koppeling biedt de optie om de berichtgeving van verzuimmutaties naar de betreffende Arbodienst te automatiseren.

Self Service

Salaris koppelingen met Payroll Hub

De HRM Hub kan worden uitgebreid met Payroll Hub, Axians’ betrouwbare salarissoftware die voldoet aan de Nederlandse salariswetgeving. Deze veelzijdige applicatie ondersteunt organisaties in hun salarisadministratie, ongeacht of ze zelf verwerken of cloudservices gebruiken. Het omvat standaard loonprocessen en biedt aanpasbare looncomponenten en formules voor snelle aanpassingen aan sociale-fiscale wetgeving. Payroll Hub werkt zowel on-premise met Infor LN als zelfstandig in de cloud.

Oplossingen

Aan de slag met HRM Hub?

Laat je gegevens achter of neem direct contact op met één van onze adviseurs via telefoonnummer 088-59 75 800