Automatiseren als sleutel tot succes

Alle processen rondom inspectie- en certificeringswerkzaamheden kosten je organisatie veel tijd en geld. Lange offertetrajecten, papieren die zoek raken en keuringen die niet op tijd worden uitgevoerd.

Door processen en werkzaamheden te automatiseren en digitaal vast te leggen, kun je niet alleen kosten reduceren, maar heb je altijd en overal inzicht in geplande en gerealiseerde keuringen, inspecties en/of certificeringen.

Axians geeft je weer grip op je core business met Exact software voor certificerende en inspecterende instanties.

Dit zijn 5 redenen om je processen rondom keuren, certificeren en/of inspecteren te automatiseren:

  • Meer grip en controle over het proces
  • Eenvoudig te gebruiken voor mensen ‘in het veld’ via ieder device
  • Altijd en overal inzicht en overzicht in belangrijke data
  • Bespaar tijd door kortere doorlooptijden
  • Rapporten zijn snel gemaakt , dus snellere service – en daarmee snellere facturatie – aan je klanten

Maak je bedrijfsproces simpel en betrouwbaar

Je medewerkers zijn mobiel en hebben applicaties nodig om hun werkzaamheden altijd en overal goed te kunnen uitvoeren. Werkzaamheden zijn vaak complex, processen duren lang en werkzaamheden worden niet altijd juist geregistreerd en opgevolgd. Je wilt een einde maken aan de enorme berg papieren en lange doorlooptijden, maar hoe?

Axians heeft een best-of-suite oplossing ontwikkeld voor organisaties die regelmatig te maken hebben met keuingen, inspecties en certificeringen. Ontwikkeld door en voor organisaties op jouw vakgebied.

Ontdek onze best-of-suite oplossing met Exact

Onze oplossing is gefundeerd op de kracht van Exact software. De logische opbouw door middel van schema’s en workflows zorgt ervoor dat je medewerkers altijd een vast patroon volgen in het uitvoeren van hun werkzaamheden. Hierdoor worden keuringen, certificeringen en inspecties altijd op tijd uitgevoerd zodat je geen omzet meer mis loopt. Daarnaast kunnen werkzaamheden voortaan ‘on the job’ worden uitgevoerd en vastgelegd in het systeem, wat de administratieve last voor je medewerkers aanzienlijk terugdringt. Een rapport wordt automatiseert gegenereert waarna de factuur digitaal naar de klant wordt verstuurd.

Exact Globe+ offertes en crm

Alle informatie en processen in één systeem, één waarheid

Met de best-of-suite oplossing van Axians haal je één systeem in huis waarin je alle informatie en processen kunt onderbrengen. Enkele highlights van onze oplossing:

  • Geautomatiseerd offertes aanmaken
  • Bevindingenregistraties beheren
  • Contracten beheren op klantniveau
  • Beheren van auditschema’s
  • Sturen op uren ten behoeve van contractbeheer
  • Sturen op de juiste mensen
  • Facturatie en financiële rapportages/inzichten

E.C.O. Inspections: Enorme tijdbesparing voor inspecteurs dankzij een eenvoudige app

E.C.O. Inspections heeft mobiele digitalisering toegepast voor de inspecteurs in het veld, waarmee zij een overzicht hebben van de planningswerkzaamheden. Pieter Tienstra, directeur E.C.O. Inspections: “Onze mensen op locatie weten zo precies wanneer de inspectie plaats vindt, maar vooral wat er moet gebeuren. Per activiteit kan men een registratie vastleggen, zoals meetwaardes en checks. Het mooie is dat al deze gegevens live worden geregistreerd en direct – realtime – in Exact Synergy beschikbaar zijn. Het grote voordeel hiervan is dat het rapport direct wordt aangemaakt, via een app door de medewerker ter plaatse.”

“We hebben hiermee een enorme efficiencyslag gemaakt. Zodra de meetwaardes binnen zijn, zit een minuut later het inspectierapport in de mailbox van de medewerker. Dit levert een enorme tijdbesparing op. Voorheen waren medewerkers vier dagen onderweg en hadden ze één dag nodig om te rapporteren. Nu zijn ze 9,5 dag onderweg en zijn ze nog maar een 0,5 dag aan het rapporteren.”

Lees het succesverhaal

Kunnen we je helpen?

 

Wil je meer weten over onze oplossingen?  Stel hieronder je vraag zodat we je in contact kunnen brengen met de juiste specialist!

 

Direct contact met een collega? Kan ook! Bel met ons adviesteam via tel.nr. 088 597 5550.