Bel direct: 088 5975500
Neem contact op
Terug naar blogoverzicht

Wie ontzorgt de zorg?

Auteur: Thomas Broekhuis

Online werkplek voor zorgverleners biedt meer efficiëntie en slagvaardigheid

De automatisering in de zorgsector is in de afgelopen 10 jaar flink veranderd. Waar vroeger elke cent aan automatisering werd omgekeerd en de broodnodige automatisering zélf werd ontwikkeld, willen organisaties nu efficiënter werken en zich bezighouden met de core business. Automatisering valt daar niet onder, maar is wel noodzakelijk. Dus wordt dit uitbesteed. Covid heeft de ontwikkelingen van de automatisering in de zorg versneld. Waar zorgmedewerkers van nature minder belangstelling hebben voor ict heeft de pandemie voor ervoor gezorgd dat het draagvlak voor technologische ontwikkelingen binnen zorgorganisaties is veranderd.

Flexibeler en slagvaardiger

Het thuiswerken heeft de nut en noodzaak van een stabiele werkomgeving onderkent. Waar de afgelopen jaren investeringen zorgvuldig werden afgewogen, heeft de pandemie er voor gezorgd dat investeringen elkaar in sneltreinvaart hebben opgevolgd. Om aan de verhoogde vraag te kunnen voldoen hebben we onze klanten intensief begeleid bij het nemen van de juiste beslissingen. Werkzaamheden binnen de zorgt verlopen nu anders, maar medewerkers weten elkaar wel te vinden. Dit heeft ertoe geleid dat zorgorganisaties meer flexibiliteit tonen en slagvaardiger zijn geworden.

Overal een werkplek

Waar organisaties in het verleden gewend waren om besluiten in gezamenlijk overleg te nemen, is het nu noodzaak om samen te werken vanuit de public cloud. Natuurlijk is niet iedere zorgmedewerker fan van deze fundamentele veranderingen. Ze worden gevoelsmatig gedwongen te werken met een omgeving, terwijl men gewend is om collectief te werken. Werkzaamheden verlopen nu meer digitaal worden daardoor veel onpersoonlijker. Deze nieuwe manier van werken vraagt veel inspanning van eigen medewerkers. Zorgverleners hebben van nature weinig feeling met automatisering en dat betekent dat ze aan de hand genomen worden om er goed gebruik van te maken. Adoptietrajecten nemen de medewerkers op sleeptouw en begeleiden hen hem de eerste trajecten in de public cloud. Want wat doen One Drive en Sharepoint? Waarom is de (onzichtbare) cloud veiliger dan de lokale schijf? Op lange termijn zien ze dat het werkt. Ze zijn slagvaardiger en flexibeler omdat hun werkplek overal is: aan het bed, thuis, op kantoor en onderweg.

Klantervaring

Het heeft een lange adem nodig om die meerwaarde te bewijzen. Daarom heeft de klantervaring bij Axians de focus. We willen onze klanten ontzorgen, maar dat kan alleen als we ons focussen op de ervaring van de eindgebruiker. Wat is er nodig en hoe kunnen we de beleving verbeteren? De online werkplek is technisch complex maar het moet heel toegankelijk zijn voor de eindgebruiker. We doen meer dan het leveren van diensten. Met onze adoptietrajecten ontzorgen wij de zorg op het gebied van automatiseringsvraagstukken en dat raakt alle onderdelen van de organisatie. Onze meerwaarde heeft een plek verworven binnen het informatiebeleid van onze opdrachtgevers.

Meer weten?

Welke type werkplek is geschikt voor jouw rol?  En hoe kunnen je medewerkers deze plek succesvol gebruiken? Lees het in het whitepaper “De Online Werkplek voor de Zorg

Meest gelezen artikelen Artikelen per onderwerp
Powered by