Visuele ondersteuning

Miljarden euro’s gaan verloren doordat storingen de eerste keer niet direct goed worden opgelost. De benodigde informatie of ervaring ontbreekt vaak bij de persoon ter plekke. Axians biedt samen met haar partner Fieldbit een out‐of‐the‐box oplossing met een slimme bril (smart glasses) en visuele ondersteuning via de mobiele telefoon. Door gebruik van Augmented Reality worden Engineers en Operators ondersteund bij hun werkzaamheden en wordt de first‐time fix rate verhoogd.

 

 

 

 

In de praktijk

  • Ondersteuning bij een acute storing als er geen expert beschikbaar is om het op  te lossen.
  • Een service engineer kan zelf complexe storingen direct oplossen, zodat de periode van stilstand minimaal blijft.
  • Snel beschikken over real time data, technische handleidingen en actuele tekeningen.
  • Operators die snel door het bedieningsproces kunnen navigeren.

app_2

Hoe werkt Augmented Reality?

Augmented Reality (AR﴿ technologie zorgt dat de gebruiker digitale aanvullende gegevens ziet in de glazen van de smart glasses of via de app op de mobiele telefoon of tablet, waarbij het de echte wereld overlapt. De realiteit en de virtuele wereld worden op deze wijze met elkaar gecombineerd. Mobiele applicaties en kennismanagement maken het voor Service Engineers en Operators mogelijk om gegevens real time te delen met hulp die op afstand geboden wordt. De oplossing omvat onder andere het uitwisselen van en toelichting geven op beelden, live video, het versturen van technische documentatie, inspectieschema’s, real time waarden en een koppeling met uw eigen systemen. Al deze gegevens worden automatisch verzameld en opgeslagen.

Service Engineers krijgen online (en handsfree, bij het dragen van de smart glasses) en real time advies en visuele informatie van experts. Uw meest ervaren kennisdragers geven live coaching aan minder ervaren personen, doordat ze als het ware over de schouder meekijken. Dit zorgt ervoor dat een probleem in een zeer complexe machine snel op te sporen en op te lossen is, vaak direct al de eerste keer.

Voordelen van Augemented Reality

De markt van service en onderhoud is uitermate geschikt voor AR. Waarom? Doordat de Service Engineer door de remote ondersteuning problemen sneller, veiliger, goedkoper en makkelijker kan oplossen. Recente studies tonen aan dat het gebruik van AR via een app of smart glasses niet alleen een aanzienlijke tijdreductie oplevert, maar ook dat de zogenaamde first-time fix rate omhoog gaat.

Meer informatie

Wilt u weten wat Augemented Reality voor uw bedrijf kan betekenen? Neem dan contact met ons op:

  • Raymond Janssen | raymond.janssen@axians.com | +31 622 94 63 15

fieldbit_round