Maatwerk software

Betrouwbaarheid en stabiliteit van applicaties is bij veel organisaties noodzakelijk voor de continuïteit van haar dienstverlening of productieproces. Maatwerk software vraagt specifieke kennis en een aanpak die niet alle organisaties in huis hebben of willen hebben. Axians biedt een betrouwbare en kosten-efficiënte dienstverlening voor dit type maatwerk (industriële) applicaties.

24/7 support op applicaties en infrastructuur

Na het ontwikkelen van software volgt altijd het beheer. Software moet blijven werken, maar soms nog wel belangrijker, moet zich blijven ontwikkelen. Hogere klanteisen, veranderende productieprocessen en nieuwe mogelijkheden voor kostenbesparingen vragen van bestaande software om zich snel aan te kunnen passen. Applicatiebeheer betekent dus niet alleen de applicatie “in de lucht” houden, maar ook efficiënt en tijdig wijzigingen doorvoeren, zonder dat een heel ontwikkelteam paraat moet blijven.

Axians is gespecialiseerd in het applicatie- en technisch beheer van maatwerk software. Hierbij worden wij door veel klanten juist gevraagd voor situaties waarbij software interacteert met hardware zoals modems, sensoren of machines. Wij zijn multidisciplinair, wat betekent dat wij in onze oplosgroepen kennis hebben van vele programmeertalen en hardware configuraties.

24_7

Waar kunt je aan denken bij beheer?

Applicatiebeheer:

  • Verhelpen van storingen
  • Opsporen en verhelpen van fouten en bugs in de code
  • Doorvoeren van nieuwe wensen en eisen aan de applicatie
  • De applicatie koppelen aan andere systemen of apparaten
  • Bijwerken van de code om applicatie toekomstbestendig te maken

Technisch beheer:

  • Verhelpen van storingen, hardware problemen en opslagproblemen
  • Up-to-date houden van hardware en besturingssystemen
  • Uitvoeren van back-ups en monitoring
  • Beveiliging van de infrastructuur

Efficiënt en professioneel beheer

Axians staat voor efficiënt en professioneel beheer. Vanaf de grond af aan is er nagedacht over hoe beheer zo slim mogelijk uitgevoerd kan worden. Zo hebben wij onze eigen systemen en processen efficiënt ingericht en zo ver mogelijk geautomatiseerd. Maar ook zorgen wij door een zorgvuldige intake dat een applicatie een zachte landing krijgt binnen onze oplosgroepen.

Wij zorgen voor ontwikkel- en testomgevingen zodat software goed is getest voordat deze in productie wordt genomen. Versiebeheer wordt standaard doorgevoerd om ervoor te zorgen dat fouten te herleiden zijn en overdracht na afloop van een overeenkomst eenvoudig is. Documentatie en archivering zorgt voor betere onderhoudbaarheid door onze eigen mensen of door anderen.

Daarnaast zorgen nieuwe technieken ervoor dat de uitrol van software vele malen makkelijker gaat. Dat de benodigde opslag en rekenkracht eenvoudig op- en af te schalen is. En dat het koppelen en data overdragen tussen systemen eenvoudiger wordt.

Applicatie_Technisch_beheer

 

Applicatiebeheer

Het snel verhelpen van verstoringen aan maatwerk applicaties is essentieel. Wij zorgen ervoor dat er 24/7 mensen aanwezig zijn die de kennis bezitten om de problemen in de applicatie op te lossen. Met kennis van vele programmeertalen (zoals Java, C, C++, Python en .NET) kunnen wij alle applicaties aan.

Applicatiebeheer_160559990

Technisch beheer

Applicaties moeten draaien op infrastructuur. De betrouwbaarheid van een applicatie is afhankelijk van deze basis. Zorgen dat deze infrastructuur blijft draaien is essentieel. Onze technisch beheerders zorgen dat deze basisbehoefte wordt ingevuld. Of het nu gaat om beheer van standaard omgevingen zoals onze Axians Cloud met Windows of Linux systemen, of om specials zoals HP-UX of Unix varianten.

Technisch_beheer

OTAP

OTA omgevingen

Om software ontwikkelafdeling te ondersteunen biedt Axians standaard Ontwikkel-, Test- en Acceptatieomgevingen aan vanuit de Cloud. Of je nu ontwikkelt in C#/.Net, Java of Python, wij bieden schaalbare omgevingen aan. Geen gedoe meer met houtje touwtje oplossingen, maar volledig verzorgde en up-to-date ontwikkelomgevingen voor je medewerkers.

24/7 Servicedesk

Als je applicatie ergens anders is ondergebracht, dan wil je wel altijd contact kunnen krijgen. Wij bieden een 24/7 Servicedesk voor vragen en het melden van problemen. Geen telefoonbeantwoorders, maar je komt direct met iemand aan de telefoon van de oplosgroep. Zij gaan meteen voor je aan de slag.

Servicedesk