Opkomende economieën zoals China, India en Brazilië vormen steeds meer concurrenten die allemaal een stukje van de kleiner wordende ‘koek’ willen meepakken. Verbeterde service is dan een van de manieren om te voorkomen dat u in een prijzenslag belandt en u te onderscheiden in de markt.

After-sales service in de maakindustrie

Een goede service bieden heeft in de eerste plaats betrekking op de verkoop en levering direct gerelateerd aan uw producten. Denk aan snelle responstijden, hoge productkwaliteit, just-in-time, goede gebruikersinstructies, snelle facturatie en een adequate customer service. Het bieden van goede service stopt echter niet nadat de producten geleverd zijn, maar loopt door tijdens de hele levenscyclus van producten. De klant verwacht namelijk ook garanties voor een langere periode en wil bij storingen direct geholpen kunnen worden. Volledig ontzorgen is tegenwoordig wat de klok slaat.

Service is big business

Met servicemanagement kunt u zich niet alleen onderscheiden van uw concurrenten. Het is ook big business. Recent onderzoek door Deloitte laat zien dat XaaS, of everything as a service, steeds groter wordt. Was dat in 2013 gemiddeld nog rond de 20% van de totale omzet, nu kan dat oplopen tot wel 50% of meer afhankelijk van de industrie. En de pandemie draagt daar in bij; de vraag naar “everything” as a service wordt simpelweg groter. In tijden van stagnerende productievolumes klinkt service dan ook als een toverwoord. Een bekende beddenfabrikant zegt ook geen bedden meer te leveren, maar een goede nachtrust te bieden.

Toegang via elk mobiel device

Moderne ERP-software biedt ondersteuning voor dit soort processen in de vorm van speciaal ontwikkelde (Power) Apps. Deze zijn eenvoudig te ontwikkelen en kunnen snel in gebruik genomen worden. Daarmee krijgen service monteurs via elk mobiel device op een veiliger manier toegang tot relevante informatie. Axians kent een groot aantal klanten waarbij service volledig is geïntegreerd in I-Make, onze add-on op basis van Microsoft Dynamics Business Central. Met onze ERP-oplossing speciaal voor de maakindustrie kunt u ook de planning en het versturen van serviceopdrachten organiseren.

Contact

Wij vertellen graag over de mogelijkheden met ERP op basis van Microsoft Dynamics Business Central en onze I-Make module speciaal voor productiebedrijven. Ook voor een demo of wanneer je eens wil sparren met onze specialisten maken wij tijd! Neem dan gerust contact met ons op via info.bs.nl@axians.com of bel ons op 088 – 988 90 86. We helpen je graag!