Bel direct: 088 5975500
Neem contact op
Terug naar blogoverzicht

Hoe regel je dat je veilig kunt thuiswerken?

Auteur: Dennis Blom

Ben jij ook aangewezen op thuiswerken? Een groot voordeel van thuiswerken vind ik toch wel het wegvallen van de reistijd van en naar je werk. Of eventjes rustig je taken kunnen wegwerken zonder gestoord te worden door collega’s. Dit hangt natuurlijk wel af van je werkzaamheden. Een agrariër of transporteur zal weinig thuis kunnen werken. Het is gebleken dat de meeste Nederlandse thuiswerkers deels vanuit kantoor werken en deels thuiswerken. Maar wat moet er geregeld worden als er een toenemende vraag is naar thuiswerken? In dit blog vertel ik aan de hand van de praktijk over een aantal aspecten hiervan.

Werken d.m.v. tokens

Normaal gesproken werken onze klanten via hun kantoor lokaal. Ze zijn dan via een VPN-connectie verbonden met ons AxiansCloud platform. Wanneer je thuis werkt krijg je via een andere route toegang tot het platform. Om veilig te werken, vraagt dit echter wel om extra security maatregelingen. Dit is bij ons geregeld door middel van een token. Een token is een authenticatie methode waarbij de gebruiker twee stappen succesvol moet doorlopen om toegang te krijgen. De eerste stap is het invoeren van een gebruikersnaam en wachtwoord. De tweede stap is dat je een aparte code ontvangt (die steeds verandert) en deze gebruikt om in te loggen.  Alleen deze combinatie zorgt ervoor dat je toegang krijgt.

Doordat Axians beschikt over de juiste techniek, kan deze hoeveelheid tokens (vanaf vorige week maandag al 223 extra tokens) snel worden uitgerold (vaak binnen een dag). Helaas hebben we te maken gehad met overbelasting bij de leverancier van onze tokens. Door een wereldwijde aanvraag kon aan de vraag niet met de juiste snelheid worden voldaan, helaas.

New Call-to-action

Prettig thuiswerken

Nu een groot deel van Nederland noodgedwongen thuis aan de slag gaat, komen er vragen over hoe medewerkers samenwerken. En op welke manier hebben ze contact? Een klant van ons werkt met Skype for Business, maar constateerde dat dit beperkingen heeft. Hierdoor wordt er nu niet op het gewenste niveau thuisgewerkt. Zij hebben Axians gevraagd om binnen enkele dagen over te stappen naar Microsoft Teams. Wel met maar beperkte functionaliteiten, zoals chat, videobellen, schermen delen, omdat anders de impact te groot is. Gebruikers hebben tijd nodig om vertrouwd te raken met nieuwe functionaliteiten. Dit heeft alles te maken met de adoptie van nieuwe technologieën. Axians gaat deze overstap met meerdere leveranciers bewerkstelligen, zodat hier prettig en effectief thuisgewerkt kan worden.

Continu monitoren

Het klantenteam van Axians monitort continu de Clouddiensten en het Cloudplatform. Zo zagen we ook direct dat door het oplopend aantal mensen dat thuis aan het werk was, de performance van de internetverbindingen van ons platform tegen hun maximale toelaatbare capaciteit aan liepen. We hebben meteen de verbindingen opgeschaald, zodat de performance van de werkplek zo optimaal mogelijk bleef. Dit alles zonder problemen en hinder voor de gebruikers.

Vragen aan het klantenteam

Klantcontact blijft juist in deze bijzondere tijd erg belangrijk. Dat doen we momenteel bij Axians volledig vanuit huis. We werken online samen om de vraagstukken van klanten snel op te lossen. Via Microsoft Teams overleggen we real-time met elkaar. Normaal gesproken wordt snel overlegt in onze kantoortuin, maar dat is nu niet mogelijk. Via Microsoft Teams proberen we op verschillende niveaus elkaar te ondersteunen.

Erg goed om te zien dat onze klanten volledig op Cloud technologie vertrouwen en kunnen doordraaien.

Wil je meer weten, of meer weten over ons klantenteam? Neem dan contact met ons op!

New Call-to-action

 

Meest gelezen artikelen Artikelen per onderwerp
Powered by