ROTTERDAM, 21-09-2021 – Axians helpt organisaties te navigeren en te accelereren in hun digitale transformatie waarbij zowel technologie als de mens centraal staan. Cisco CX (Customer Experience) Advanced Specialisatie is een intensief traject waarbij kennis, vaardigheden en processen in de praktijk worden getoetst of de organisatie klaar is voor de beweging naar as-a-service diensten. Voor Axians is dit een logische stap in de snelle groei die zij doormaakt met het aanbieden van as-a-service diensten in de markt en het waardvol inzetten van nieuwe technologie.

Axians is al jaren in transitie naar managed en as-a-service diensten en is daarmee zowel in Nederland als Europa één van de meest vooruitstrevende Cisco partner met diensten als UC as a Service (Unified Communications), HC as a Service (Hybrid Cloud) en natuurlijk het snel groeiende Network as a Service. Het behalen van de CX Advanced Specialisatie, het hoogst haalbare op het gebied van Cisco’s Customer Experience certificeringen, is dan ook een logische en passende stap welke voortkomt vanuit praktijkervaring met life-cycle management diensten, software licenties en de eerste praktijkervaring met de zojuist gelanceerde Cisco CX Portal.

Stefan Collet, Manager Innovation bij Axians zegt: “Axians heeft een vernieuwde en adaptieve dienstverleningsvorm ontwikkeld waarin we met behulp van toegespitste micro-services nauwgezet inspelen op de behoefte van de verschillende stakeholders in de organisatie, tijdens elke fase van hun verandertraject, onderweg naar een digitale flexibele organisatie.”

 

Customer Experience erkenning

Cisco erkent partners met de Customer Experience Advanced Specialisatie als een vertrouwde dienstverlener die klanten begeleid in de overgang naar Cisco Software as a Service (SaaS) en Cisco-licenties inclusief Enterprise Agreements.

“Axians heeft laten zien dat het in staat is om als ervaren partner met de juiste professionals, processen en tools te groeien naar een succesvolle Cisco Customer Experience dienstverlening met daarin een eigen framework op het vlak van services, life-cycle management, adoptie en bovenal het afstemmen van ambities door business-innovatie primair te stellen ondersteund door onze technologie”, aldus Daan de Groot, Head of Partner Organization Netherlands bij Cisco.

 

Van ambitie naar succes

De Customer Success Management dienst van Axians helpt een organisatie te versnellen in het realiseren van digitale ambities. En dit is nodig want transformeren en innoveren lijkt steeds meer op varen door de dichte mist. Het wordt steeds moeilijker om alle nieuwe IT-mogelijkheden op waarde te schatten en de juiste digitale koers te bepalen. En al staat de bestemming bij vertrek helder op de kaart, de omstandigheden veranderen steeds sneller en dwingen de organisatie continu bij te sturen. Axians helpt daarin te navigeren en te accelereren vanuit een eigen model, aanpak en dienstverlening gebaseerd op ervaring bij vele klanten en ondersteund door nieuwe technologie.

“Axians tilt klantbeleving naar een volgend niveau door te bouwen op Cisco’s beproefde methodologie en data-inzichten om vervolgens hun eigen aanbod en diepgaande klantkennis toe te voegen. We waarderen het Axians-partnerschap enorm vanwege de gezamenlijke focus op het neerzetten van een bijzondere klantervaring”, zegt Alistair Wildman, Senior Vice President & General Manager, Cisco Customer Experience, EMEAR.

De hoogste haalbare onderscheiding haalt Axians uit de resultaten met haar klanten tijdens de Customer Success trajecten. De Cisco CX Advanced specialisatie is een mooie bevestiging en erkenning voor de ingezette koers.