Rotterdam, 28 oktober 2020 – Cisco Nederland heeft tijdens het jaarlijkse (online) Partner Award evenement bekend gemaakt welke partners voor het boekjaar 2020 een Cisco Partner of the Year award hebben gewonnen. Axians mocht de Technology Excellence award voor Enterprise Networking & Cloud in ontvangst nemen en ontving veel lof als Marketing Partner of the Year voor haar inspirerende marketingcampagnes waaronder Network as a Service (NaaS).

Ieder jaar reikt Cisco in Nederland awards uit aan de partners die impact maken, groei realiseren of zich op een andere manier hebben weten te onderscheiden. “We bedanken onze partners ook dit jaar weer voor hun fantastische prestaties en het vertrouwen in Cisco” aldus Daan de Groot, Head of Partner Organization Cisco Netherlands.

Technology Excellence: Enterprise Networking en Cloud

Enterprise Networking is sinds jaar en dag de kern van de bedrijfsvoering van Cisco. Belangrijk onderdeel van dit portfolio richt zich op cloud en software, waar ook Axians de afgelopen jaren veel in heeft geïnvesteerd. Dit heeft geresulteerd in de gespecialiseerde kennis van deze technologieën en de realisatie van nieuwe diensten zoals Network as a Service op basis van onder andere Cisco DNA en Meraki. “Networking zit in het DNA van Axians”, aldus Edwin Prinsen, Managing Director Cisco Netherlands. “Daarmee is tevens de basis gelegd voor de succesvolle Network as a Service propositie die de klant ontzorgt en ruimte biedt voor innovatie.”

Tom Greeve, Director bij Axians: “Het belang van veilige connectiviteit is door de huidige marktomstandigheden nog meer toegenomen. In de afgelopen periode zijn wij er samen in geslaagd om een groot aantal aansprekende bedrijven en instellingen te ondersteunen bij vraagstukken rondom connectiviteit en beveiliging. Samen met Cisco hebben wij een innovatief en hoogwaardig producten- en dienstenportfolio ontwikkeld, waarbij de klantbeleving altijd centraal wordt gesteld.”

“Networking zit in het DNA van Axians waarmee ook de basis wordt gelegd voor de succesvolle Network as a Service propositie die de klant ontzorgt en ruimte biedt voor innovatie.”

Marketing Partner of the Year

Axians ontvangt de Marketing Partner of the Year award dankzij het realiseren van creatieve en impactvolle marketingcampagnes zoals GAIA (Datacenter), ACE (Collaboration) en Network as a Service (Networking). Dit zijn campagnes rondom innovatie dienstverlening die inspireren en daarnaast een mooi resultaat leveren voor zowel klanten, Axians als Cisco. “De focus op een aantal strategische marketingcampagnes voor lange termijn heeft er toe geleid dat Axians veruit de best presterende Marketing partner van 2020 is gebleken” zegt Prinsen.

Connecting Ambitions

De Network as a Service campagne ‘Connecting Ambitions’ is gebaseerd op het versnellen van innovatie in de digitale transformatie. Dankzij een betrouwbaar, veilig en flexibel next-generation netwerk voorziet Axians ambitieuze organisaties van een secure digitaal platform voor connectiviteit waarop bestaande diensten en nieuwe business innovaties kunnen landen. Axians begeleidt haar klanten tevens in deze ontwikkeling met een bewezen Customer Experience (CX) aanpak. Edwin Kanis, Director Marketing en Innovation bij Axians over het winnen van de Marketing Partner of the Year award: “We hebben bijvoorbeeld de dienst Network as a Service voor iedereen inspirerend proberen te maken met een thema waarin we creatief zijn in het gebruik van beeld en verhalen van onze eigen mensen. Daarbij zijn we consistent geweest in onze digitale communicatie en evenementen dankzij onze inmiddels welbekende ‘spaceman’, die als rode draad door de campagne loopt en zorgt voor herkenbaarheid. Dit levert een leuke en inspirerende lancering met impact op, want een netwerk aanleggen op Mars is het summum van ambitie en doe je niet elke dag. Ik ben enorm dankbaar en trots op het team wat hieraan heeft gewerkt!”

Network as a Service van Axians

Een netwerk is niet langer statisch, maar moet in staat zijn om met organisaties mee te groeien. Met Network as a Service speelt Axians op deze ontwikkeling in door een netwerk te bieden dat flexibel op- en afgeschaald kan worden. NaaS maakt het mogelijk om nieuwe locaties snel te activeren, kan eenvoudig aangesloten worden op nieuwe software gedefinieerde WAN-diensten en maakt de beveiliging integraal onderdeel van de infrastructuur. De aankoop van hardware, software en licenties, de implementatie, het beheer als ook het lifecycle-management maken eveneens een belangrijk onderdeel uit van de dienst. Organisaties kunnen zich daardoor weer primair focussen op de kern van de business en krijgen ruimte om te innoveren.

De door Axians in Nederland ontwikkelde Network as a Service is op dit moment ook in andere landen beschikbaar waaronder Portugal en UK. Binnenkort volgen ook Duitsland, Italië, Spanje en Frankrijk.

“Axians is er trots op de strategische samenwerking met Cisco en de erkenning die wij jaarlijks krijgen door middel van verschillende Awards”, aldus Greeve. “Dit is altijd een mooie bekroning op de rijke en vooruitstrevende samenwerking op alle vlakken van technologie, innovatie en business!”