Axians scoort goed in Giarte Outsourcing Performance 2016

Axians staat met haar outsourcingdiensten in de top tien van best aanbevolen ICT-dienstverleners van Nederland. Dit is de uitkomst van het Giarte Outsourcing Performance onderzoek, dat jaarlijks de klanttevredenheid bij alle grote Nederlandse ICT-dienstverleners meet. Volgens klanten ligt de kracht van Axians in haar mensen: vaste gezichten én veel kennis omdat medewerkers vaak langere tijd in dienst zijn. Het resultaat bevestigt de aanpak van Axians, ‘The best of ICT with a human touch’: klanten op een transparante wijze helpen in het behalen van de doelstellingen en het verbeteren van hun prestaties.

Met de toonaangevende en onafhankelijke benchmarkstudie Outsourcing Performance onderzoekt Giarte sinds 2002 jaarlijks de kwaliteit van de relatie tussen IT-uitbesteders en hun IT-dienstverleners. Die klanttevredenheid wordt uitgedrukt in een aanbevelingsscore. Uit de meting van 2016 blijkt dat 94% van alle deelnemende klanten van Axians de ICT-dienstverlener aanbevelen bij andere bedrijven. In het onderzoek kwamen naast de algemene klanttevredenheid ook variabelen aan bod die de kwaliteit van de relatie en het partnership tussen Axians en haar klanten beïnvloeden, zoals betrouwbaarheid, communicatie, empathie en bekwaamheid.

Outsourcing Performance

Nummer één klanttevredenheid in Unified Communications

Axians behaalt de hoogste score en daarmee de eerste plaats in de tevredenheid van haar klanten op het gebied van Unified Communications. De continuïteit van de medewerkers en klantfocus van Axians worden door haar klanten als zeer positief ervaren, net als de solide managed services die de organisatie biedt. Daarin is ook de betrouwbaarheid een belangrijke kracht. Klanten geven aan zeer tevreden te zijn, waarbij ruim driekwart van de respondenten zegt volledig op Axians te vertrouwen. Empathie en bekwaamheid worden in de onderzoeksresultaten tevens benadrukt. “Het is heel fijn om zaken te doen met een partner die begrijpt waar de lastige punten en gevoeligheden zitten”, vertelt een klant. “Axians heeft op een aantal SLA-onderdelen al twee jaar op rij, maand op maand, een 100% score” licht een ander toe.

Tom Greeve, Directeur bij Axians: “Axians heeft de afgelopen jaren veel geïnvesteerd in het ontwikkelen van innovatie diensten en het optimaliseren van de kwaliteit van onze dienstverlening. Dat onze klanten de kennis, bekwaamheid en empathie van onze medewerkers waarderen is voor ons een mooie bevestiging van de gekozen strategie. De komende jaren zullen wij ons maximaal blijven inspannen om de klanttevredenheid nog verder te verbeteren.”

Meer informatie over de deelnemers en de inhoud van het onderzoek kunt u vinden op de website van Outsourcing Performance. Heeft u interesse in een exemplaar van het onderzoek dan neemt u dan contact met ons op.