Rotterdam, 19 maart 2018 – Axians en Vodafone zijn een strategisch partnership voor cloud telefonie overeengekomen. Vodafone breidt het cloud telefonie-aanbod voor haar klanten uit met OMNIA, de Unified Communications as a Service (UCaaS) dienst van Axians gebaseerd op Avaya technologie. Op die manier zijn klanten verzekerd van optimale bereikbaarheid op basis van een flexibele en schaalbare clouddienst, inclusief een door Axians ontwikkeld selfservice portal. Binnen het partnership besteedt Vodafone ook de technische dienstverlening voor haar bestaande Avaya Managed Telefonie-klanten uit aan Axians.

Bereikbaarheid is cruciaal voor organisaties, dit geldt zowel voor klanten als voor medewerkers. Tegelijkertijd is het zaak flexibel te blijven om snel capaciteit op en af te kunnen schalen, zonder complexe beheerinspanningen en onnodige kosten. Door de samenwerking tussen Axians en Vodafone profiteren klanten van een compleet cloud telefonie-aanbod via één aanspreekpunt. De OMNIA dienst van Axians biedt Vodafone-klanten niet alleen naadloze integratie tussen mobiel en vast, maar ook de flexibiliteit om gebruikers op en af te schalen op basis van pay-per-use. Via een uniek selfservice portal houden organisaties zelf de regie over hun eigen bereikbaarheid, doordat medewerkers zelfstandig profielen kunnen wijzigen op basis van hun specifieke wensen. Dit alles zonder zorgen over het technisch beheer aan de achterkant. Verder biedt OMNIA ruime mogelijkheden voor integratie met multimedia contact center-opties, kostenregistratie en -facturatie en Microsoft Skype for Business.

Vodafone zet met OMNIA volgende stap in de groot zakelijke markt

Met de integratie van haar huidige producten in OMNIA voegt Vodafone waarde toe aan dit platform. Dankzij OMNIA kan de organisatie haar productportfolie voor groot zakelijke klanten uitbreiden met een UCaaS communicatie oplossing; vaste en mobiele telefonie, vaste netwerken, managed services en Skype for Business combineren zij nu met UCaaS, contact centers, een migratiepad op Avaya naar de cloud en een oplossing voor het integreren van lokale IT. Tot slot is het partnership met Axians een belangrijke stap in de verdere groei en ontwikkeling van Vodafone als IT integrator.

Tom Greeve, Directeur bij Axians, zegt over de samenwerking: “Dankzij dit partnership breiden wij onze bestaande samenwerking uit tot een uniek aanbod in de markt. Op dit moment maken al meer dan 100.000 gebruikers dagelijks gebruik van het cloud telefonie platform van Axians. Door de strategische samenwerking met Vodafone verwachten wij nog meer organisaties en instellingen te kunnen voorzien van de unieke voordelen van onze platformen.”