Capelle aan den IJssel, 1 september 2015 – Axians, het ICT merk van VINCI Energies en Customer Interaction Group brengen gezamenlijk de nieuwe dienst ‘ACX’ op de markt: een volledig cloud gebaseerde oplossing voor unified communications en multichannel contactcenters. ACX bundelt vanuit AxiansCloud verschillende kanalen als telefonie, video, online vergaderen, webchat en multichannel klantcontact in één gebruiksvriendelijke en schaalbare dienst, op basis van de beproefde HCS-technologie van Cisco en het CXCloud contactcenter-platform. ACX heeft één prijs-, één beheer- en één supportmodel en organisaties betalen alleen voor het daadwerkelijke gebruik.

Voor ieder onderdeel de juiste specialist

Medewerkers en klanten stellen steeds hogere eisen aan goede bereikbaarheid en dienstverlening, terwijl communicatie voortdurend complexer wordt met mobiele applicaties als WhatsApp en video. “De grote aanbieders van cloudoplossingen leveren vaak alleen standaardpakketten die niet op de behoeften van organisaties kunnen worden afgestemd,” stelt Erik Lenten, Chief Technology Officer bij Axians in Rotterdam. “Heb je specifieke functionaliteiten nodig, dan heb je pech. En werkt het niet met je bestaande systemen? Dan is daar vaak niets aan te doen, simpelweg omdat de kennis ontbreekt bij de aanbieder.”

Persbericht ACX

Maarten van de Pavoordt, Manager Business Development Customer Interaction Group en Erik Lenten, Chief Technology Officer Axians (Fotografie: Paul Teixeira)

Ook bij Customer Interaction Group zag men een lacune in de markt. “Bij Axians constateerde men dat klanten vaak behoefte hadden aan een schaalbare oplossing voor hun contactcenter en wij merkten dat men steeds vaker een gecombineerd aanbod zocht van contactcenter, bedrijfstelefonie en LAN, om klanten en medewerkers een omnichannel-ervaring te kunnen bieden,” zegt Maarten van de Pavoordt, Business Development Manager bij Customer Interaction Group. “Je kunt bedrijfstelefonie, internet en contactcenters simpelweg niet meer los van elkaar zien en onze samenwerking combineert het beste van deze werelden.”

Voor de perfecte integratie

Axians en Customer Interaction Group leveren met ACX een volledige unified communications as a service en contactcenter functionaliteit uit de cloud, die precies op de behoeften van klanten kan worden afgestemd. “Het verschil met de grote aanbieders van standaardoplossingen is dat wij dankzij onze samenwerking met Customer Interaction Group voor ieder onderdeel de specialisten in huis hebben en voor een perfecte integratie kunnen zorgen tussen alle functionaliteiten,” zegt Lenten. “Nieuwe mogelijkheden en functies kunnen snel worden toegevoegd of verwijderd en gebruikers kunnen op- en afgeschaald worden op basis van de behoefte van de organisatie, die bovendien alleen betaalt voor het daadwerkelijke gebruik. Dat is natuurlijk erg gunstig wanneer organisaties grote verschillen kennen tussen hoog- en laagseizoen of wanneer er veel fluctuaties zijn in het personeelsbestand.”

Voor snelle innovatie

Axians en Customer Interaction Group besloten hun krachten te bundelen na diverse gezamenlijke projecten waar het nut van een dergelijke gecombineerde oplossing zich in de praktijk bewijst. Naast de hechte integratie van de functionaliteiten, krijgen organisaties met ACX één prijs-, één beheer- en één supportmodel voor hun volledige contactcenter en unified communications oplossing in handen en zijn ze altijd verzekerd van de meest actuele technologie, zonder dat daar torenhoge investeringen voor nodig zijn. “IT is vaak een ‘inhibitor’ in plaats van een ‘facilitator’,” stelt Lenten. “De business moet dan lang wachten voor de benodigde functionaliteiten worden geïmplementeerd en dat staat snelle innovatie en ambities in de weg. Wanneer je communicatie flexibel af kunt nemen via een dienst als ACX, dan kun je veel eenvoudiger nieuwe functies toevoegen of zelfs experimenteren om erachter te komen wat voor jou het beste werkt. Het resultaat is dat organisaties het beste uit zichzelf kunnen halen, doordat ze zich weer volledig kunnen richten op hun kernactiviteiten en op innovatie.”

Strategische samenwerking

Hanjo Huizing, CEO bij Customer Interaction Group: “De samenwerking met Axians is voor ons van strategisch belang. Het stelt ons in staat gebruik te maken van de beheer- en supportorganisatie van Axians, die ISO-gecertificeerd is. Daarnaast kunnen wij dankzij deze samenwerking ons CXCloud-platform bij een brede groep klanten aanbieden en onze specialistische contactcenterkennis hiervoor inzetten. We zijn nu in staat een totaaloplossing te leveren voor zelfs de grootste klantcontact organisaties in Nederland en hen te helpen bij het realiseren van snelle, persoonlijke en relevante (online) klantenservice.”