Flexibele communicatie, optimale samenwerking en kostenbesparing voor VINCI Energies en Actemium dankzij UCaaS

VINCI Energies en haar dochteronderneming Actemium zochten een oplossing die de overgang van een klassiek naar intensief communicatieproces kon ondersteunen. Daarbij was het belangrijk dat medewerkers flexibel en altijd met elkaar in contact kunnen zijn, bijvoorbeeld op locatie bij klanten en projecten. Dankzij Unified Communications as a Service van Axians ontstond een hele nieuwe manier van communiceren, waarbij oude en nieuwe vormen met elkaar werden geïntegreerd. En waarbij een aanzienlijke kostenbesparing werd behaald. Via de self service portal kunnen gebruikers zelf problemen oplossen.

Intensieve begeleiding van begin tot eind

Eus de Haas, Directeur Corporate Development bij VINCI Energies, vertelt: ‘Axians kon mobiele telefonie volledig in het cloudmodel betrekken. Daarnaast kon de organisatie tegemoet komen aan ons Total Cost of Ownership model, waarbij we kostenflexibeler wilden gaan werken met al onze medewerkers. Ten slotte was het voor ons erg belangrijk dat Axians ons van kop tot staart bij de hand genomen heeft bij het ontwerpen van het systeem, creëren van gebruikersprofielen en het installeren van de oplossing in ons bedrijf.’