Data Driven, hoe werkt het?

“Steeds meer organisaties zien de waarde van data!”

Organisaties willen graag meer data gedreven worden om zich op een slimme manier te onderscheiden in kwaliteit, prijs, productiviteit, voorspelbaarheid of snelheid. Of zelfs om geheel nieuwe – op data gebaseerde – producten en diensten te ontwikkelen. Een organisatie datagedreven maken, is echter niet eenvoudig. Hoe organiseer je dat? En wat heb je ervoor nodig?

Succesvolle kick-off sessie
Op 1 oktober jongstleden heeft de kick-off van het Data Driven live sessions plaatsgevonden waarin we live aan tafel in dialoog gingen met o.a. Prof. Frans Feldberg van de Vrije Universiteit Amsterdam, Dave van den Hurck van CZ, de directie en domein experts van Axians. We bespraken hoe je data inzet voor de realisatie van nieuwe business modellen, welke middelen hiervoor nodig zijn en welke stappen je kan nemen om data echt voor je aan het werk te zetten. Ook is benoemd wat de rol is van artificial intelligence (AI), gezien vanuit het oogpunt van bedrijfsstrategie en ondernemerschap, en hoe bijvoorbeeld een digital twin kan bijdragen aan besparingen.

Onze tafel gasten

Prof. Frans Feldberg

Hoogleraar Data-Driven Business Innovation bij VU Amsterdam

Frans is o.a. spreker bij TEDx Alkmaar en verzorgt de track ‘Data Driven Business Model Innovation’ voor Axians

Dave van den Hurck

Programma Manager Data Lake bij CZ

Om de CZ datagedreven ambities te realiseren verbeteren we de fundamentele datamanagement-disciplines, waaronder een Data Lake-programma waarvoor Dave de aansturing verzorgt tussen IT en de organisatie.

Edwin van Merriënboer

Directeur Intelligent Apps bij Axians

Edwin heeft veel ervaring in de wereld van iot, data en analytics en is nu aan aantal jaren verantwoordelijk voor alle en kennis en diensten binnen Axians op het gebied van datagedreven werken.

Rob Hoefnagel

Business Unit Manager bij Axians

Rob is Data Driven expert en Business Unit Manager – Business Analytics waar hij samen met zijn team klanten adviseert en ondersteund om hun datastrategie  succesvol te maken langs de lijnen van Organisatie, Business en IT.

In deze live sessie, in een ronde-tafel setting, zijn we op basis van stellingen in dialoog gegaan met elkaar. De host van deze sessie was Edwin Kanis, Director Marketing & Innovatie bij Axians. Hij stelde vanuit Capital C te Amsterdam scherpe vragen aan de deelnemers waarbij alle ruimte was voor het stellen van vragen door alle deelnemers in deze uitzending.