Absolute betrouwbaarheid nodig? Kies voor een Private Mobile Network!

Is jouw organisatie in de missiekritische processen afhankelijk van mobiele communicatie? Moeten smartphones en andere mobiele devices te allen tijde bereik hebben, ook in geval van een calamiteit of bij overbelasting van de netwerken van de operators? Dan biedt een Private Mobile Network uitkomst.

Wat komt er kijken bij de aanleg van een Private Mobile Network?
Axians is specialist in het ontwerpen, aanleggen en beheren van business of missiekritische infrastructuren zoals private LTE-netwerken. We ondersteunen klanten dus in iedere fase, van advies via ontwerp en implementatie tot 24×7 onderhoud en beheer. Hierin onderscheiden we de volgende vijf stappen:

Stappenplan bij de aanleg ervan:

  • Advies aan de hand van een inventarisatie op locatie en het specifieke vraagstuk van de klant. We adviseren niet alleen over techniek, maar denken ook mee over de procesinrichting en hoe het netwerk het beste in de bestaande ICT-omgeving van een klant kan worden geïmplementeerd. Soms werken we daarom samen met andere organisaties uit ons Axians-netwerk, maar ook daarbuiten.
  • Ontwerp van de technische oplossing. Daarvoor meten we het netwerk nauwkeurig op locatie in en voeren we de opgenomen meetgegevens weer terug in onze netwerk simulatie software. Aan de hand van het ontwerp stellen we een definitieve offerte op en zijn we in staat om “first-time-right” het netwerk te realiseren.
  • Ons realisatieteam is gewend om in 24×7 operationele omgevingen te werken. We weten wat erbij komt kijken om de impact op jouw operationele processen en op jouw gebouw te minimaliseren.
  • Validatiemetingen na installatie van het netwerk. We valideren en bepalen of het beoogde ontwerp ook in de werkelijkheid levert wat we verwachten voordat het volledig operationeel is. Het blijft natuurlijk een kritisch netwerk waarvan we zeker willen weten dat het de dekking en performance levert die het moet leveren. Vervolgens stellen we een rapport op waarbij we helder aangeven wat de netwerkdekking is op verschillende locaties. Pas als de klant daarmee akkoord gaat, wordt het netwerk opgeleverd.
  • 24×7 onderhoud en beheer. Naast de eerstelijnshelpdesk levert ons eigen Remote Service Center (RSC) in Delft 24×7 monitoring en beheer van al onze kritische infrastructuren. We houden de Private Mobile Networks nauwlettend op afstand in de gaten op alarmen, maar gaan ook een stukje verder door trends van performance KPI’s uit het netwerk te monitoren. Dit geeft een optimaal beeld van de beschikbaarheid en prestatie van jouw kritisch netwerk. Mocht er een probleem met het netwerk of de services zijn, dan kunnen we op tijd op afstand ingrijpen. Vaak gebeurt dit al voordat de gebruikers doorhebben dat er complicaties zijn. Kunnen we het probleem op afstand niet onder controle krijgen, dan sturen we ons landelijk Field Service Team op pad welke binnen afgesproken aanrijtijden ter plekke zal zijn. Ons RSC borgt net even dat laatste stukje bedrijfszekerheid van het netwerk. Kijk hier voor meer informatie over deze managed services.
  • 24×7 inzicht in je eigen omgeving. Naast onze managed services bieden wij klanten ook inzicht in hun Private Mobile Network. Hiervoor hebben we een dashboard ontwikkeld waarmee je altijd inzicht hebt in je eigen omgeving. Of je het onderhoud en beheer nu uitbesteedt aan Axians of dat je het zelf doet.

Hoe financier je een Private Mobile Network?
‘As a Service’ businessmodellen komen steeds meer in zwang en zien we in steeds meer markten terug. Axians levert daarom ook Private Mobile Networks als dienst. We hanteren hiervoor een operational lease model. De investeringen en het onderhoudscontract zijn dan verdisconteerd in een vaste maandelijkse fee over een afgesproken periode. Zo maximaliseer je de voorspelbaarheid in kosten en weet jij als klant precies wat je de komende jaren gaat betalen!

Meer weten? Neem dan contact met ons op via het formulier onderaan deze pagina.

Onze oplossingen

Interesse? Neem dan contact met ons op via dit formulier