Minder openstaande posten bij E-Zorg door automatisering van het proces

E-Zorg B.V. levert als dochteronderneming van KPN veilige ICT-oplossingen, specifiek gericht op de zorg sector. De diensten zijn specifiek ingericht voor zorgverleners en aanbieders van zorgapplicaties en vanaf elke locatie in Nederland beschikbaar. Maar hoe heeft E-Zorg haar eigen ICT ingericht? We spraken met Leon Backes, directeur bij E-Zorg. Zijn uitgangspunt? “Alle repeterende zaken die geautomatiseerd kunnen worden, wil ik automatiseren.”

Om de interne businessprocessen goed te ondersteunen werkt E-Zorg met de business software van Exact. Axians is de leverancier en partner die hen ondersteunt om de applicaties aangesloten te houden bij de businessbehoefte. Naast andere add-ons op de standaard software van Exact, werkt E-Zorg ook met DebWatch: een oplossing van Axians voor het structureren en automatiseren van de openstaande posten. “De belangrijkste reden hiervoor was om grip te krijgen op het debiteurenbeheer. Het moest overzichtelijker, duidelijker en sneller. We wilden het bedrag aan openstaande kosten structureel verlagen en meer inzicht krijgen in de openstaande posten en een betere cashflow”, vertelt Leon.

Microniveau

“Onze betaaltermijn is 14 dagen en wanneer deze werd overschreden, stuurden we handmatig een reminder uit en noteerden we dit op de klantkaarten. Het werkte, maar het ontbrak ons aan totaaloverzicht en we waren écht op microniveau bezig met de betalingen. Hierdoor hadden we te maken met veel openstaande posten en dat moest anders. Het uitsturen van reminders is namelijk een repeterende actie en alle repeterende zaken wil ik automatiseren”, licht Leon toe.
Benieuwd hoe de cashflow van E-zorg nu verloopt? Lees snel de volledige referentiecase via onderstaande button!