Belangrijkste onderdelen ITSM software
Direct inzicht in klantafspraken
Niet iedere klant heeft dezelfde wensen. Je maakt veelal unieke afspraken per klant, welke impact hebben op de vorm waarin je hen ondersteunt. Met ITSM software van Axians worden alle operationele en financiële afspraken vanuit de contracten gekoppeld aan klantvragen. Geregistreerde klantvragen worden in het systeem automatisch aangevuld met de reactie- en oplostijden vanuit de beheerovereenkomst. Valt de dienstverlening binnen een contract of gaat het op nacalculatie? Deze vragen worden bij de registratie van een vraag of incident inzichtelijk. Zo ben je volledig transparant richting de klant en voorkom je verrassingen voor beide partijen. Daardoor kun jij je richten op het ontzorgen en het bieden van meerwaarde.
Selfservice verankerd in ITSM software
Het optimaal bedienen betekent verrassend genoeg niet dat direct contact altijd nodig is! Klanten hebben namelijk steeds meer behoefte om zélf de benodigde informatie te vinden: selfservice is de nieuwe norm. Met ITSM software van Axians kunnen klanten eenvoudig meldingen aanmaken en volgen via de business portal. Met de mobiele app krijgen ze tevens realtime push notificaties met updates omtrent hun vraag of incident, waarop ze direct kunnen reageren. Zo maak je jouw klanten onderdeel van het proces en kunnen ze zelfstandig zaken oplossen.
Van reactief naar proactief met behulp van dashboards
Alleen het halen van de afgesproken service levels bepaalt niet langer hoe tevreden een klant is, maar juist de ervaring van een klant bij de dienstverlening vormt de kern. Klantbeleving is belangrijker dan ooit en de juiste stuurinformatie is hierbij cruciaal. De software van Axians helpt je bij het meten van klanttevredenheid gedurende het hele proces, waarvan de data vervolgens gepresenteerd wordt op strategische dashboards. Zo kun je gemakkelijk jouw prestaties analyseren en de dienstverlening aanscherpen waar nodig. Daarnaast helpt de monitoring jou bij het proactief ondersteunen van de klant, omdat je in kunt spelen op potentiële verschuivingen of problemen voordat ze door de klant opgemerkt worden.