ITSM software in de kern van je processen

Flexibel zijn en de klant zo goed mogelijk helpen. Dat wordt er van je verwacht als  dienstverlener. Dit is niet altijd eenvoudig, want diensten zijn vaak complex en rustig is het nooit. Om alles in goede banen te leiden is het van belang dat je grip en controle houdt op de kwaliteit van je dienstverlening. Hierbij staan de beleving van de klant en de klantrelatie centraal. ITSM software helpt je bij het leveren van topprestaties zodat jij de verwachtingen van klanten kunt overtreffen. Met deze set van systemen, processen en procedures kan jouw organisatie gemakkelijk IT ontwerpen, leveren en beheren.

Direct inzicht in klantafspraken

Niet iedere klant heeft dezelfde wensen. Je maakt veelal unieke afspraken per klant, welke impact hebben op de vorm waarin je hen ondersteunt. Met ITSM software van Axians worden alle operationele en financiële afspraken vanuit de contracten gekoppeld aan klantvragen. Geregistreerde klantvragen worden in het systeem  automatisch aangevuld met de reactie- en oplostijden vanuit de beheerovereenkomst. Valt de dienstverlening binnen een contract of gaat het op nacalculatie? Deze vragen worden bij de registratie van een vraag of incident inzichtelijk. Zo ben je volledig transparant richting de klant en voorkom je verrassingen voor beide partijen. Daardoor kun jij je richten op het ontzorgen en het bieden van meerwaarde.

Selfservice verankerd in ITSM software

Het optimaal bedienen betekent verrassend genoeg niet dat direct contact altijd nodig is! Klanten hebben namelijk steeds meer behoefte om zélf de benodigde informatie te vinden: selfservice is de nieuwe norm. Met ITSM software van Axians kunnen klanten eenvoudig meldingen aanmaken en volgen via de business portal. Met de mobiele app krijgen ze tevens realtime push notificaties met updates omtrent hun vraag of incident, waarop ze direct kunnen reageren. Zo maak je jouw klanten onderdeel van het proces en kunnen ze zelfstandig zaken oplossen.

Van reactief naar proactief

Alleen het halen van de afgesproken service levels bepaalt niet langer hoe tevreden een klant is, maar juist de ervaring van een klant bij de dienstverlening vormt de kern. Klantbeleving is belangrijker dan ooit en de juiste stuurinformatie is hierbij cruciaal. De software van Axians helpt je bij het meten van klanttevredenheid gedurende het hele proces, waarvan de data vervolgens gepresenteerd wordt op strategische dashboards. Zo kun je gemakkelijk jouw prestaties analyseren en de dienstverlening aanscherpen waar nodig. Daarnaast helpt de monitoring jou bij het proactief ondersteunen van de klant, omdat je in kunt spelen op potentiële verschuivingen of problemen voordat ze door de klant opgemerkt worden.

ITSM software volledig geïntegreerd voor 360° inzicht

Bij Axians is ITSM volledig geïntegreerd in het business software platform Exact Synergy. Hierdoor werkt het optimaal samen met andere processen binnen jouw organisatie zoals CRM, Projecten, HRM en Financiën. Al deze processen maken gebruik van dezelfde databron, waardoor deze continu verrijkt wordt en informatie maar één keer vastgelegd hoeft te worden. Efficiency van offerte tot factuur: met één oplossing creëer je echt 360° inzicht binnen jouw organisatie. Uiteraard zonder concessies te doen op functioneel gebied. Zo houd je volledige controle over de bedrijfsvoering en klantcontacten.

Binnen ITSM van Axians vind je onder andere de volgende functionaliteiten:

  • Service- en financiële afspraken vastleggen in contracten;
  • ITIL best practice proces ondersteuning;
  • Incident-, problem- en change management;
  • Tijdregistratie (Time spent on Call);
  • Monitor doorlooptijden t.o.v. de SLA afspraken;
  • Configuration management;
  • Selfservice portal en mobiele app;
  • Reporting en dashboards;
  • Volledige integratie met, CRM, HRM, Projectmanagement, Document Management en workflowmanagement.

Nieuwsgierig geworden?

Wil je meer weten over ITSM software en wat het voor jouw organisatie kan betekenen?
Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier!