E-facturatie verplicht binnen de Rijksoverheid

Sinds 1 januari 2017 is elektronisch factureren voor nieuwe leveranciers of contracten al verplicht. Alle aanbestedende diensten – zoals gemeenten, waterschappen en provincies – moeten uiterlijk 18 april 2019 de benodigde voorzieningen treffen om net als de Rijksoverheid e-facturen te kunnen ontvangen en verwerken. Een grote stap, maar wel één waardoor overheid én het bedrijfsleven sneller, gemakkelijker en nauwkeuriger factureert. Bovendien scheelt het ondernemers en overheden handmatige administratie én dus kosten.

Minder tijd en fouten door elektronisch factureren

Wanneer je aan de slag gaat met elektronisch factureren kun je een enorme efficiencyslag bereiken. Nu is het vaak zo dat een binnenkomende factuur eerst wordt uitgelezen of ingescand om vervolgens handmatig in het boekingssysteem te zetten. Met elektronisch factureren gebeurt alles in één stap! Wij zetten de voordelen van elektronisch factureren voor je op een rij:

  • Je bespaart tijd op handmatige handelingen
  • Er komt geen onnodig papierwerk aan te pas
  • Het is veilig en foutloos
  • Eenvoudig in gebruik
  • Controle en inzicht over uw factuurstromen
  • Je versnelt het betalingsproces

Eén oplossing voor en door de overheid

In samenwerking met Exact, TIE Kinetix en diverse overheidsinstanties is de e-facturatiemodule Digital Invoicing tot stand gekomen. Deze is heel gemakkelijk te koppelen aan Digipoort en Simplerinvoicing, de vertrouwde netwerken waarmee organisaties van de Rijksoverheid werken. Bovendien bevat deze module een aantal extra functionaliteiten waardoor de oplossing verder reikt dan standaard e-facturatie software.

Benieuwd welke voordelen en functionaliteiten Digital Invoicing biedt? Je leest het in de brochure.

Brochure Digital Invoicing

SIDN heeft een extra veilig facturatieproces“Dankzij TIE Kinetix en Axians kunnen we nu elektronisch factureren vanuit ons ERP-systeem”Lees verder