• Exact Live 2019

    De volgende stap in onze tour is in de Jaarbeurs in Utrecht voor Exact Live! Kom jij ook?

    Lees meer
  • POL Heteren

    “Een efficiënter logistiek proces en betere voorraadbeschikbaarheid”

    Lees meer
  • BeLife

    “Axians stelt zich flexibel op en luistert goed naar onze wensen”

    Lees meer
  • UBR

    “De oplossingen van Axians en Exact helpen bij ons doel de overheid beter, sterker en slimmer te maken”

    Lees meer

Wij zijn groots in Exact! En jij?

Axians is ‘Groots in Exact’. En jij als onze klant? Jij bent groots in joúw business. En wij zijn er trots op hier een bijdrage aan te mogen leveren met onze oplossingen! Zo trots, dat we je graag een kijkje achter de schermen bieden bij een aantal bijzondere relaties. Relaties die uitmuntend zijn in wat zij doen, mede met behulp van hun Exact Synergy omgeving, volledig geïntegreerde HRM oplossing of logistieke oplossing met Exact WMS. Hier vertellen we je graag meer over in de real business cases hieronder, want we weten zeker dat dit je zal inspireren! 

De volgende stop in onze tour: Exact Live 2019!

In de week van 13 mei gingen wij op een tour door Nederland met onze Airstream, langs verschillende bijzondere relaties. Wij nodigden onze klanten uit om een kijkje in de keuken te nemen en inspiratie op te doen. Een zeer geslaagde week vol inspiratie.

De tour is echter nog niet ten einde! Op 2 oktober parkeren wij onze Airstream in de Jaarbeurs Utrecht voor Exact Live 2019. Gedurende deze dag zullen enkele bekende gezichten jou meer vertellen over hoe jij succesvol kunt zijn en blijven in jouw branche. Met o.a. Humberto Tan, prof. dr. ir. Ionica Smeets en Ali B, belooft het een geslaagde dag te worden. Tijdens Exact Live zullen bij onze stand verschillende klanten het podium nemen, waaronder Haarshop en AskRoger!, en laten zij zien hoe zij Groots in Exact zijn in samenwerking met Axians. Kom jij ook? Schrijf je in via onderstaande button!

Schrijf je in

Sessie 1: “Hoe Haarshop.nl groeiambities realiseert door slimme aanpassingen in het logistieke proces”

Haarshop.nl – een van de grootste Nederlandse webshops in professionele haarverzorgingsartikelen – begon vijftien jaar geleden als zolderkamerproject. Toen gaandeweg de orderaantallen ‘explodeerden’ tot gemiddeld 750 orders per dag, moest er een oplossing komen om de groei bij te benen en orders tijdig bij klanten te krijgen. Extra mankracht erbij was geen optie, want het zorgde niet voor een evenredige versnelling van de werkzaamheden. De oplossing werd gevonden in het fysiek veranderen van het pickproces in combinatie met een slimme inrichting van de software van Exact en Axians. Wil je weten wat dit Haarshop.nl heeft opgeleverd? Kom naar deze sessie!

Sessie 2: “Hoe Ask Roger! zich door procesoptimalisatie kan richten op de best mogelijke klantervaring”

Ask Roger! creëert ultieme klantervaringen voor klanten van klanten. Met onder andere omnichannel communicatieoplossingen, integratie van data en toepassing van AI zorgen ze voor de meest verrassende concepten. Zo zetten zij zich, dag in en dag uit, in voor hun opdrachtgevers. Door de processen van lead tot factuur te optimaliseren met Exact Synergy, kunnen zij zich richten op hetgeen er écht toe doet: de best mogelijke klantcontact ervaring bieden. Met hun software kunnen ze optimaal aansturen op basis van de contracten. Ask Roger! vertelt je graag meer over de toegevoegde waarde van dit proces tijdens Exact Live. Zien we je tijdens deze sessie?

Terugblik op de ‘Groots in Exact’ tour-week!

In mei tourden we een week lang met onze eigen Airstream door het land. We nodigden relaties uit om binnen te kijken bij andere relaties. Zo gingen we langs bij Exact, POL Heteren, BeLife en UBR. Een sfeerimpressie van een van de sessies vind je hieronder.

POL Heteren: “Door slimme ICT oplossingen profiteren onze klanten van een betere service en is onze organisatie gegroeid”

Familiebedrijf POL Heteren is in 1968 opgericht met de introductie van het welbekende oranje veiligheidsvest. Sinds die tijd is het bedrijf uitgegroeid tot dé leverancier van allerlei middelen op het gebied van verkeer en veiligheid – met 65 medewerkers in dienst. Jaarlijks produceert het bedrijf tienduizenden verkeersborden, met gemeenten als grootste afzetmarkt. Ook verzorgt POL de plaatsing en het beheer van de borden. Het (logistieke) proces van POL Heteren omvat dus nogal wat! De oplossingen van Exact en Axians zijn hiervoor onmisbaar.

Lees hier de case

BeLife: “Alle zaken geregeld vanuit één geïntegreerd systeem dat kansen biedt voor de toekomst”

Samenwerken aan een vitalere wereld; dat is waar BeLife zich dagelijks voor inzet. Zij geloven dat in ieder mens een krachtig potentieel schuilt. Hun missie is om dat potentieel tot volledige bloei te laten komen door te focussen op energie, veerkracht en talent. Met een landelijke dekking en meer dan 100 werknemers, helpen zij mensen en organisaties optimaal te presteren. Om ervoor te zorgen dat alle professionals zich zorgeloos kunnen richten op het bieden van deze dienstverlening, hadden zij een sterk softwarepakket nodig met maatwerkmogelijkheden.

Lees hier de case

UBR: “De oplossingen van Axians en Exact helpen bij ons doel de overheid beter, sterker en slimmer te maken”

Van, voor en door de overheid. Dat is UBR: Uitvoeringsorganisatie Bedrijfsvoering Rijk. Ze lossen managementvraagstukken op en dragen bij aan complexe transities en implementaties, zoals in- of uitbestedingen. Daarnaast bundelen ze hun kennis van onder andere interim-management, HRM, IT, inkoop en financiën en verbinden die met andere disciplines. UBR laat de overheid beter presteren. Doordat ze zich binnen de overheid richten op bedrijfsvoering, kunnen hun collega’s zich richten op hun taak. Zo maken ze samen het verschil. De oplossingen Synergy, Globe, Scan Sys en Eddon ondersteunen UBR in het bereiken van haar doel.

Ook ‘Groots in Exact’ zijn…

En dan zijn er nog talloze andere ‘grootse’ relaties waar wij trots op zijn. Relaties zoals Libéma, bij wie een efficiëntere werkwijze met Synergy heeft geleid tot een nóg betere gastbeleving. Of InstallatieWerk Nederland, die haar facturatieproces van de door leerlingen gemaakte uren bij leerbedrijven sneller en beter heeft ingericht, door een met Exact Synergy geïntegreerde Business App. Lees hieronder over deze bijzondere cases en meer!

Libéma: “De efficiëntere werkwijze met Synergy leidt tot een betere gastbeleving”

Libéma is één van de grootste recreatiebedrijven in Nederland. Met meer dan 20 locaties, waaronder Safaripark Beekse Bergen en de Brabanthallen, hebben zij een belangrijke missie: om hun gasten een mooie tijd te laten beleven. Om dit waar te kunnen maken, dienen de eigen medewerkers zoveel mogelijk ontzorgd en ondersteund te worden in hun werkzaamheden. Dankzij Exact Synergy en de oplossingen van Axians zijn de processen van de verschillende dochterbedrijven van Libéma nu allemaal gecentraliseerd. Libéma maakt onder andere gebruik van Xtended HRM, bouwstenen, maatwerkoplossingen en een business app.

Lees hier de case

Cendris: “Exact Synergy is als een motor voor onze automatiseringsprocessen”

De callcenterbranche staat bekend om het grote verloop in personeel; zo ook het landelijk opererende callcenter Cendris CSC. Dit brengt een enorme personeels- en salarisadministratie met zich mee: met 1.200 medewerkers per dag hun grootste kostenpost. Een softwarepakket dat Cendris kon ondersteunen in de automatisering was daarom een must. Met Exact Synergy kunnen ze nu gemakkelijk hun uren en personeelsmutaties registreren, met veel ruimte voor uitbreiding en maatwerkapplicaties. Het nieuwe systeem levert tevens een enorme tijdsbesparing op en het is een stuk minder foutgevoelig.

Lees hier de case

IWN: “Business App garandeert InstallatieWerk Nederland correcte urenregistratie én koppeling met Exact.”

InstallatieWerk Nederland leidt jong technisch talent op voor bedrijven in de elektro- en installatietechniek. Hard nodig, want technisch goed opgeleide jongeren zijn schaars én gewild. Helemaal urgent nu de economie, met de bouw en installatie voorop, aantrekt. De leerbedrijven spelen hierin een grote rol en vormen samen met InstallatieWerk Nederland en de leerlingen de driehoek waarbinnen wordt gewerkt en opgeleid. Ton Gerritsen: “Ons belangrijkste secundaire proces is het factureren van de uren die onze leerlingen maken bij de leerbedrijven. Om dat proces te versnellen en betrouwbaarder te maken, vinden wij het heel belangrijk dat we daar een goede oplossing voor hebben. Deze app biedt die oplossing en past ook helemaal bij hoe jonge mensen omgaan met de digitale wereld. Voorheen boden wij hen een weburen oplossing. Maar daarvoor moesten de leerlingen altijd in de buurt van een pc zijn en niet alle jongeren hebben een pc, maar wél een smartphone.”

Lees hier de case

ICTU: “Axians begrijpt hoe de overheid wérkt.”

Axians heeft ICTU geholpen bij de herinrichting van de financiële en projectadministratie. Stichting ICTU is een onafhankelijke adviseur en uitvoerder binnen de overheid. ICTU’s werkveld is de digitale overheid. Axians heeft ervoor gezorgd dat deelapplicaties voor relevante onderdelen nu zijn gekoppeld aan één centraal administratief basissysteem: Exact. Paul Vieyra: “Het is daarbij prettig om te merken dat Axians weet hoe een overheid graag samenwerkt met externe partners. Tegelijkertijd helpen zij ons vanuit die ervaring om intern draagvlak te creëren voor de veranderingen.”

Lees hier de case