Blog
NAV-expert Dennis Stolwijk vertelt over de nieuwste functionaliteiten in Dynamics NAV 2016.
Datum: 15-10-2015
Auteur: Dennis Stolwijk, Project Manager
Begin oktober was Axians aanwezig bij Microsoft Directions EMEA in Mannheim. Op dit jaarlijkse evenement wat specifiek voor Microsoft Dynamics NAV partners is georganiseerd waren 1369 bezoekers uit 42 landen aanwezig. Het evenement stond in het teken van de nieuwe release ‘Microsoft Dynamics NAV 2016’. Sinds de introductie van NAV 2015 zorgt Microsoft nu jaarlijks voor een nieuwe release. In deze blog vind je een samenvatting van de high-lights.
Met de nieuwe versie weet Microsoft iedereen toch te verbazen over de vele nieuwe opties en uitbreidingen welke zijn gedaan. Onderstaand een opsomming van de belangrijkste zaken:
De integratie met Microsoft Office, en dan zeker de Office 365 variant, is nog verder doorgevoerd, zodat je vanuit Office de mogelijkheid hebt om naast Outlook, Word en Excel ook direct Dynamics NAV 2016 kunt starten.
Naast de Tablet Client die in versie 2015 werd geïntroduceerd is er nu ook een Phone Client.
Zo heb je jouw belangrijkste gegevens (van klanten, verkooporders, projecten, etc.) altijd en overal beschikbaar.
De mobiele app is beschikbaar voor de besturingssystemen Windows, Android en iOS, zodat het op elke type telefoon bruikbaar is.
De standaard integratie met CRM Online is verder geoptimaliseerd, zodat je nu direct vanuit NAV inzicht hebt in gegevens uit CRM en vice versa.
Met workflows kun je verschillende processen automatiseren of verplichten.
Dit kun je bijvoorbeeld gebruiken bij het aanmaken van een nieuwe klant, bij controle op wijziging van een kredietlimiet of een check waarbij men een akkoord moet geven op een maximaal bedrag op orders of facturen. Het systeem kan dan een aantal stappen afdwingen zodat deze niet kunnen worden vergeten.
Je kunt voortaan een voorbeeld van een boeking bekijken voordat je de factuur definitief boekt. Zo ontstaan er geen verrassingen na het boeken van een factuur (zoals foutieve grootboekrekeningen, BTW etc.).
Met de uitstelsjablonen heb je de mogelijkheid om een schema in te stellen waarmee je inkomsten of uitgaven kunt verdelen over een periode. Hierdoor kun je bijvoorbeeld kosten van een grote aankoop verdelen over een aantal maanden.
Na de uitbreiding in NAV 2015, waarbij men al gebruik kon maken van Word lay-outs, biedt NAV nu ook de mogelijkheid om voor verschillende documenten afwijkende lay-outs en e-mailadressen in te stellen per klant.
De Web Client heeft meer dan 60 veranderingen ondergaan, waardoor het nu voor de meeste gebruikers een volwaardig alternatief is voor de Windows Client.
Zo is de opmaak van alle verschillende soorten Clients weer opgefrist en is de snelheid nog verder geoptimaliseerd.
Wij bieden je binnenkort de mogelijkheid om de belangrijkste wijzigingen te bekijken tijdens een webinar. Ben je geïnteresseerd in Dynamics NAV 2016 of wil je meer weten? Neem dan contact met mij op via +31(0)88 988 90 00 of stuur een e-mail naar dennis.stolwijk@axians.com.
Hieronder een impressie van NAV 2016 (klik op de afbeelding voor een vergrote weergave).