IT gaat over veel meer dan technologie. Uiteindelijk gaat alle technologie over hoe mensen samenwerken en succesvol hun doelen bereiken. Wij, als IT-aanbieder, verleggen de focus van het leveren van IT-producten en –diensten naar het meewerken aan de missie van onze klanten. Dit concept heet Customer Success, door Cisco geïmplementeerd met de tool CX Cloud. Als enige Nederlandse partner kunnen we hiervan een draaiende demo én een live case aanbieden. 

In CX Cloud (Customer eXperience Cloud) zie je als gebruiker niet alleen een overzicht van alle onderdelen van je infrastructuur en hoe ze op dat moment presteren, je ziet ook precies welke gebruikerservaringen (use cases) er door die performance geraakt worden. Door deze inzichten wordt infra-performance direct gekoppeld aan klant- en medewerkerservaring. Per use case wordt in CX Cloud inzichtelijk hoe geoptimaliseerd je systemen zijn en wat je nog aan werk te doen hebt. 

Intelligent advies en automatische aanpassingen

In CX Cloud zie je precies welke hardware- en softwareversies er in gebruik zijn, waar mogelijke verbeteringen zitten en welke acties de hoogste prioriteit hebben. Deze adviezen komen tot stand door een AI-algoritme dat alle performancedata vanuit het hele netwerk analyseert. Veel van de updates en aanpassingen kunnen daarna door automation zonder handwerk worden doorgevoerd. Zo weet je zeker dat je met updates op één plek niet ergens anders iets stukmaakt. CX Cloud heeft immers altijd het overzicht over je hele landschap. 

Je eigen roadmap

Het totaaloverzicht dat je daardoor krijgt, kan dienen als roadmap: je eigen routekaart naar een geoptimaliseerde, high-performance infrastructuur. Een risicoscore geeft voor ieder onderdeel van de infrastructuur aan wat de prioriteiten zijn. Zo weet je als beheerder altijd zeker dat je je kostbare tijd besteedt aan de belangrijkste issues en dat je tegen de laagst mogelijke kosten de grootst mogelijke vooruitgang boekt in het automatiseren van je netwerkbeheer. 

Technologie wordt businesswaarde

Het hele idee van CX Cloud is dus dat je de beschikbare technologie zo snel en naadloos mogelijk omzet in echte businesswaarde. Je kijkt dus niet meer naar data over individuele onderdelen van je infrastructuur, maar analyseert complete use cases. De software zoekt daar de juiste technologie bij. Want dat is inmiddels een behoorlijk complexe zaak geworden, waarbij we merken dat technologie niet of niet voldoende geadopteerd wordt, omdat het aanbod te overweldigend is en zelfs ervaren IT-beheerders niet meer weten welke hard- en software ze moeten inzetten om processen zo goed mogelijk te laten lopen in hun IT-landschap. 

The Human Touch

Maar we begonnen dit stuk met te zeggen dat het niet, of in ieder geval lang niet alleen, om technologie draait. Daarom leveren wij niet alleen de tools, maar werken we ook met onze klant samen om ze te gebruiken. Door (virtueel) naast de klant te zitten en samen te kijken welke meldingen en adviezen er langskomen, leren wij wat de wensen en uitdagingen van onze klanten zijn en leren zij van onze ervaring. Zo combineren we technologie altijd met de human touch. De tools die Cisco biedt voor het realiseren van echt succes zijn juist zo goed omdat ze, in de vorm van success tracks, een gepersonaliseerde ervaring bieden waarin de individuele beheerder kan werken aan wat op dat moment het meest belangrijk is en kan leren van de kennis die voor hem op dat moment het meest relevant is.  

Bewezen succespaden

We hebben CX Cloud ook geïntegreerd in ons GAIA-platform. Want dat is gebouwd op dezelfde principes van eenvoud, grip en duidelijke prioriteiten. Aanvullend hebben we in GAIA een aantal bewezen succespaden en best practices geïmplementeerd, die je met CX Cloud kunt volgen en uitvoeren.  Een gebruiker heeft daarbij, binnen de CX Cloud gebruikersinterface, altijd advies van onze specialisten bij de hand. En we zien dat deze aanpak werkt, omdat onze klanten meer rendement uit hun tooling halen. 

Cisco CX Cloud in actie zien?

Wij zijn de enige Cisco-partner in Nederland met een draaiende demo hiervan en we hebben  CX Cloud ook al uitgerold naar een klant. Wil je er dus meer over weten of eens zien hoe het werkt? Neem dan contact op met Stefan Collet. Hij laat het je graag zien.